سرپرست شهرداری رشت: شهرداری رشت با ورود در هر کاری کارنامه مثبت از خود برجای گذاشت/عشق و ارادت به اهل بیت از فرهنگ ما جدایی ناپذیر است

0 89

عصرکاسپین، سرپرست شهرداری رشت در جلسه ستاد اربعین شهرداری رشت مطرح کرد: شهرداری رشت با ورود در هر کاری کارنامه مثبت از خود برجای گذاشت.

جلسه ستاد اربعین شهرداری رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت و اعضای ستاد اربعین در دفتر شهردار رشت برگزار شد.
علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با قدردانی از زحمات ستاد اربعین شهرداری در سال های گذشته اظهار داشت: عشق و ارادت به اهل بیت(ع) جزء جدا ناپذیری از فرهنگ ما ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی حضوری فعال دارد بیان کرد: هر مراسمی که شهرداری رشت ورود کرده کارنامه ای موفق از خود به جا گذاشته است.
سرپرست شهرداری با اشاره به مدیریت موثر هزینه ها در ستاد اربعین عنوان داشت: امیدوارم امسال نیز بتوانیم مانند سال های گذشته کارنامه ای خوب از خود باقی بگذاریم.
محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: هر زمان نام امام حسین(ع) شنیده می شود، اشک شوق در چشمان عاشقان حلقه می زند.
وی تاکید کرد: هر گاه عرصه بر شیعیان بیشتر تنگ شد شیعیان ارادت و علاقه خود را به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بیش از گذشته نشان دادند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کاروان ستاد اربعین شهرداری رشت سال گذشته عاشقانه در کربلا خدمت رسانی کرد افزود: در کربلا مدینه ای فاضله ای ترسیم شد که همه برای عشق و ارادت به امام حسین(ع) از لحظه ای خدمت غافل نمی شدند.
عاقل منش تاکید کرد: با وجود اینکه کشورهای بیگانه تلاش می کنند مردم را مایوس کنند و دنبال تغییر ذائقه مردم هستند ولی نمی توانند ذره ای از عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) را کاهش دهند.
وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز مانند سال های گذشته موکب شهرداری در کربلا آبرومندانه و باشکوه برپا شود.
محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه مطرح کرد: زندگی همه ما تعلق به اهل بیت(ع) است.
وی به حضور پررنگ پاکبانان در کاروان سال گذشته ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: باید مشکلات معیشتی پاکبانان را به حداقل برسانیم.
علیرضا قانع رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت در این جلسه گزارشی از اقدامات سال گذشته و برنامه های امسال ستاد اربعین شهرداری رشت ارائه کرد.
وی به مسئولان ستاد اربعین شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: آقایان جواد شهند جانشین ستاد اربعین، سجاد محجوب دبیر ستاد اربعین، سعید بشری مسئول کمیته پشتیبانی، رامین صالحی مسئول کمیته اجرایی، دانش شکیب رابط ستاد اربعین شهرداری رشت با عراق، یاسر محجوب مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین، بابک بهاری مسئول کمیته روابط عمومی ستاد اربعین، مجتبی شهرستانی مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین، قویدل مسئول تاسیسات و نصرتی به عنوان مسئول اموال فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر حفظ اموال و کاهش هزینه ها در ستاد اربعین شهرداری رشت بیان کرد: سال گذشته بسیاری از هزینه ها کاهش یافت و امسال نیز بسیاری از هزینه ها را کاهش خواهیم داد.
قانع به استفاده از ظرفیت خیرین و مردمی محور شدن فعالیت ستاد اربعین شهرداری و موکب خدام العتره اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ کیلوگرم مرغ و ۵۰۰ کیلوگرم برنج توسط خیرین به ستاد اربعین اهدا می شود.
رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد اربعین شهرداری بیان کرد: دو ماه قبل از اربعین جلسات ستاد اربعین را برگزار کردیم و اقدامات مناسبی در کربلا از سوی شهرداری رشت انجام شد.
قانع افزود: سال گذشته سه هزار متر زمین در کربلا دراختیار ما قرار گرفت و ۳۰۰ نفر با تمامی امکانات آشپزخانه، سرویس بهداشتی به مدت پنج الی هشت روز اسکان یافتند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت طبخ روزانه هزار پرس غذا، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع اقلام فرهنگی، مشارکت در نظافت و پاکیزگی، اجرای تعزیه و نمایش رادیو کربلا، برگزاری نماز جماعت و تقدیر از سایر مواکب با لوح های تقدیر دو زبانه را از جمله اقدامات سال گذشته ستاد اربعین شهرداری عنوان کرد.
قانع بیان داشت: سال گذشته افتخار حضور ۱۰۰ پاکبان را در کاروان ستاد اربعین شهرداری داشتیم و هدف ما ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی و حسینی در اقشار مختلف است.
وی از حضور و همراهی ۷۰ پاکبان در کاروان ستاد اربعین امسال شهرداری خبر داد و گفت: امسال سه دستگاه اتوبوس به همراه ۱۲۰ نفر و ۲۰ نفر همراه با ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی به کربلا اعزام می شوند.
رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اینکه سه موکب رسمی در رشت دارای مجوز از ستاد عتبات عالیات کشور هستند گفت: موکب شهرداری رشت جزو موکب رسمی ستاد عتبات عالیات کشور محسوب می شود.
قانع با اشاره به حضور و همراهی تجهیزات لجستیکی شهرداری در کربلا اظهار کرد: دو دستگاه پرس زباله، یک دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه تریلر به کربلا اعزام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اولین گروه کاروان ستاد اربعین ۲۰ مهر به کربلا اعزام می شوند عنوان کرد: فراخوان ثبت نام برای حضور در کاروان ستاد اربعین در کارتابل پرسنل شهرداری ابلاغ شده که البته ثبت نام به معنای اعزام قطعی نیست.
رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اینکه امسال خدماتی مانند ایجاد غرفه های خیاطی و کفاشی در موکب شهرداری افزوده شده است گفت: سعی می کنیم کارکنانی که توانمند، متخصص و دارای مهارت بوده و همچنین نخستین اعزام آنها به کربلا باشد به کربلا اعزام شوند.

مجتبی شهرستانی، دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت در این جلسه گفت: ۷۰ کارگر و سر کارگر به همراه دو خودروی زباله در کربلا به جمع آوری زباله و خدمت رسانی می پردازند.
شهرستانی با اشاره به اینکه سال های گذشته در مواکب اطراف شاهد حریق بودیم عنوان کرد: طی جلساتی که با آتش نشانی برگزار کردیم مقرر شد آموزش اطفای حریق، کمک های اولیه و ایمن سازی در موکب های اطراف صورت گیرد.
دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره اقدامات فرهنگی و محیط زیستی در کربلا بیان کرد: طراحی بنر محیط زیستی در راستای فرهنگ سازی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و توزیع کیسه های زباله در ورودی شهر انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =