طرح “بینایی‌سنجی رایگان” در رشت اجرا شد

0 85

عصرکاسپین، همزمان با فرا رسیدن ۱۲ اکتبر مصادف با روز جهانی بینایی، طرح بینایی‌سنجی رایگان در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) رشت اجرا شد.

یکی از متخصصان چشم این مرکزبابیان اینکه هر ساله ۱۲ اکتبر به نام روز بینایی گرامی داشته می‌شود اظهار داشت: برپایی همایش‌ها، سمینارها و ویزیت‌های رایگان از جمله اقداماتی است که در این روز انجام می‌شود.

سیده فاطمه میرجانی با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر رشته اپتومری در جامعه خاطرنشان کرد: درمان تنبلی چشم و تجویز عینک‌های دوربین و نزدیک‌بین از جمله اقداماتی است که در حوزه بینایی انجام می‌شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) رشت نیز با اشاره به اهداف برگزاری طرح بینایی‌سنجی رایگان ابراز داشت: این طرح توسط متخخصان چشم پزشکی و اپتومتریس‌ها اجرا می‌شود.

علی فیض ثابت معرفی روز بینایی به مردم را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: افرادی که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند می‌توانند با حضور در این طرح به طور رایگان مشکلات چشم پزشکی خود را رفع کنند.

یکی از خدمات گیرندگان طرح بینایی‌سنجی رایگان نیزبا تاکید بر لزوم تداوم در اجرای چنین طرح‌هایی گفت: اجرای چنین طرح‌هایی به بیماری که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند بسیار کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، روز جهانی بینایی یک رویداد سالیانه است که در دوازدهم اکتبر هر سال با هدف توجه به مشکل نابینایی در سطح جهان برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 8 =