۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس گیلان شدند

0 135

عصرکاسپین ،صبح شنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور ۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس گیلان شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم که در مدرسه نبوت ناحیه ۲ رشت برگزار شد با اشاره به حضور ۳۲ هزار دانش آموز پایه اولی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، اظهارکرد: این تعداد دانش آموز پایه اول ابتدایی در دو هزار و ۱۴۰ مدرسه حضور می یابند.

نادر جهان آرای با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در هزار و ۴۷۰ کلاس تحصیل می کنند، افزود: در مجموع ۱۸۹ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی در مدارس استان گیلان تحصیل می کنند.

وی از آمادگی ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی برای حضور دانش آموزان در سطح استان گیلان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹ هزار معلم مقطع ابتدایی در کلاس ها برای سال تحصیلی جدید حاضر می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: باید فضای شاد و با نشاط برای فرزندانمان در مدارس ایجاد کنیم. در این میان والدین و معلمان نقش مهمی ایفا می کنند.

وی بر لزوم مشارکت های مردمی در فعالیت های آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف آموزشی و تعلیم و تربیت و همچنین تأمین زیرساخت های آموزشی خود نیازمند مشارکت مردمی به ویژه خانواده ها است.

این مطلب در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ بار بازدید شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =