استاندارگیلان،لزوم ترویج کتاب الکترونیک در جامعه/ کتاب مهم‌ترین ابزار توسعه فرهنگی است

0 133

استاندار گیلان بر ترویج کتاب الکترونیک در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی، باید در حوزه کتاب‌های الکترونیک و ترویج آن، گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

عصرکاسپین، مصطفی سالاری امروز (یکشنبه،۲۰ آبان) در آئین تجلیل از کتابداران و مرجین کتاب استان در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر جایگاه کتاب و کتابخوانی در اسلام اظهار کرد: کتاب در همه جوامع دارای جایگاهی والا بوده و حمله به کتابخانه‌های جوامع هنگام پیروزی دشمنان در طول تاریخ نشان‌دهنده اهمیت کتاب است.

استاندار گیلان علم را عامل رشد جوامع دانست و افزود: امروزه توانمندی هر کشوری در همه ابعاد فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و غیره برگرفته از توانمندی علمی است که از کتاب و کتابخوانی منبعث می‌شود.

وی با بیان اینکه جوامع اهل مطالعه، جوامعی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی هستند تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، خشونت، ایجاد محیط امن و فاقد جرایم از برکات جوامع اهل مطالعه و علم است.

سالاری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: نباید توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به هفته‌ایی خاص محدود شود زیرا کتاب زیربنای توسعه بوده و باید همواره مورد توجه متولیان فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی منحصر به ساخت کتابخانه نمی‌شود اذعان کرد: احداث کتابخانه تنها ابزاری جهت ترویج فرهنگ مطالعه است و عامل مهم چگونگی بهره‌برداری از این فضا و تجهیز آنان به منابع مهم است.

نماینده عالی دولت در استان بر ترویج کتاب الکترونیک در جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی، باید در حوزه کتاب‌های الکترونیک و ترویج آن، گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

وی استفاده از ابزار نوین و فضای فناوری اطلاعات در گسترش فرهنگ مطالعه را امری ضروری دانست و ادامه داد: کتاب‌های الکترونیک ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر هستند و کتابداران باید به ترویج فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تکنولوژی روز بپردازند.

استاندار گیلان در ادامه خواستار حمایت بیشتر شهرداری‌ها از امر کتابخوانی با پرداخت نیم درصد سهم آنها شد و بیان کرد: ترویج اصولی فرهنگ کتابخوانی در جامعه منجر به طی کردن مسیر اصلی توسعه می‌شود.

در پایان این مراسم از کتابداران نمونه، اعضای فعال کتابخانه‌های استان و مروجین کتاب با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =