برگزاری نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در فرمانداری رشت

0 113

عصرکاسپین،نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهررشت برگزار شد
محمدرضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت و هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری رشت حضور داشتند.

محمدرضا شیرزاد معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: محلات جماران، سلیمانداراب، نخودچر، پاسکیاب و استخر عینک به عنوان محلات هدف رشت در قالب سند بازآفرینی انتخاب شدند.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای جذب سرمایه گذاری و توسعه تالاب عینک بیان کرد: شهرداری رشت برای آزادسازی مناطق پیرامون تالاب عینک هزینه های زیادی انجام داده و قطعاً شرکت آب و منطقه ای و وزارت علوم برای بهره برداری دراز مدت و جذب سرمایه گذار می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به سند بازآفرینی شهری اظهار کرد: سند بازآفرینی، سندی مردم نهاد و برنامه محور با رویکرد مشارکتی از پایین به بالا و با استفاده از روش راهبردی است که به استناد ماده ۱۶ قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تهیه و در سال ۱۳۹۳ توسط هیات دولت مصوب شد.

وی هدف از تدوین سند بازآفرینی را ایجاد وحدت رویه و مشارکت بین دستگاه ها در مقیاس ملی و محلی عنوان کرد.

گفتنی است افق زمانی سند بلند مدت بوده و براساس سند بازآفرینی ترتیب مدیریتی ستاد های بازآفرینی به ترتیب شامل ستاد ملی بازآفرینی، ستاد استانی و ستاد شهرستان است که در ذیل ستاد شهرستان چهار کمیته با ریاست فرماندار و با حضور دستگاه های دولتی نسبت به تهیه اقدام “برنامه مشترک اقدام می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =