معاون خدمات شهری شهرداری رشت خبر داد: تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان

0 64

عصرکاسپین، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در گفت و گویی از تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: این طرح در دو ماه اخیر مورد مطالعه قرار گرفته و در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و ظرف ده روز آینده به مراجع ذی صلاح ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اعتقاد دارد نگاه به معضل دستفروشی باید تغییر کند افزود: در کنار احترام به قوانین باید راهکار عملیاتی برای رفع معضل دستفروشی مدنظر قرار گرفته و اجرایی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: در طرح جدید ساماندهی دستفروشان معتقدیم ساماندهی دستفروشان تنها با قوه قهریه امکان پذیر نیست و لزوماً افرادی که دستفروشی می کنند افراد بدی نیستند و با توجه به شرایط زندگی به دستفروشی روی آورده اند.

مقصودی با اشاره به اینکه در دستورالعمل جدید اقدامات کشورهای پیشرفته و سایر استان های موفق کشور مورد مطالعه قرار گرفته و وظایف سایر دستگاه های متولی مشخص شده است بیان کرد: در این دستورالعمل ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، محیطی و… مورد توجه قرار گرفته و در تلاشیم تغییراتی در ساختار نیروهای سد معبر و حوزه خدمات شهری شهرداری ایجاد شود و حوزه خدمات شهری، مناطق شهرداری، اداره اجرائیات شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت نقش کلیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند منکر اقتصاد دستفروشی و نقش آن در گردش مالی و اقتصاد شود، خاطرنشان کرد: نمی توان از فرهنگ سنتی شهروندان مبنی علاقه آنان به خرید از دستفروشان غافل شد خاطرنشان کرد: راهکارهای جدید در این دستورالعمل پیش بینی شده که قطعاً به همکاری سایر دستگاه های اجرایی نیاز داریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =