زیستگاههای طبیعی گیلان در تهدید ۷۰ هزار اسلحه استان شکارچی

0 86

​عصرکاسپین،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از ۷۰ هزار اسلحه مجاز و غیرمجاز در سطح استان وجود دارد.

قربانعلی محمدپور در بازید از تالاب امیرکلایه لاهیجان گفت: حفاظت محیط زیست گیلان با اجرای پروژه‌هایی در مناطق تالابی سعی در مدیریت و تغییر رویکرد مردم و اهالی حاشیه تالابی در نحوه استفاده از تالاب‌ها دارد.

وی افزود: بازسازی و مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه باعث خواهد شد تا حدود صد و چهل سانتی متر آب تالاب بالا بیاید و بحث تصرف غیر مجاز اراصی تالابی به حداقل برسد.

محمدپور تصریح کرد: به منظور توسعه بوم گردی نیز اعتبارات خوبی تخصیص داده شده تا باعث رونق اقتصاد و افزایش کیفیت زندگی همجواران تالاب شود.

وی افزود: در بحث شکار و صید در سال جاری ۲۰ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سال ۹۵ که آخرین سال صدور پروانه شکار قبل از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود، حدود ۴ هزار و ۵۰۰نفر دفترچه شکار دریافت کردند، در حالی که طبق آمار سازمانهای ذیربط بیش از ۷۰ هزار اسلحه مجاز و غیرمجاز در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورت ورود این حجم اسلحه به بحث شکار و صید، فشار بسیار زیادی به مناطق و زیستگاه های طبیعی استان وارد می‌شود.

محمدپور گفت: امسال در نظر داریم از ۱۵ آبان صدور دفترچه شکار را در دفاتر پیش خوان دولت آغاز کنیم که لازم است با تعاملات موجود بین دامپزشکی و محیط زیست بحث آنفلوانزا فوق حاد پرندگان پایش شود و تاکید می شود که این مجوز دو ماهه است و در صورت اعلام رسمی شیوع آنفلوانزا، صدور مجوز متوقف و مجوزهای صادر شده هم ملغی خواهد شد. البته چنانچه مشکلی پیش نیاید این مجوزها قابل تمدید خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =