نامه یک وزیر برای واگذاری یک ملک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به یک شخص

0 161

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای وزیری که ان شاء الله حضرت امیر المومنین (ع) حسابش را می‌دهد و جمهوری اسلامی نیز حساب و کتابش را کف دستش می گذارد بی محابا در نامه‌ای به استان می‌نویسد که ملکی جمهوری اسلامی را معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان به فلان آقا به قید فوریت واگذار کن، چکاره‌ای که این کار را می‌کنید؟ مگه مال بابات هست که از بیت المال می بخشید؟

به گزارش عصرکاسپین، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی سه شنبه، ۲۹ آبان ماه در نشست با روسای بانک‌های استان افزود: بانکها در گرفتن وثیقه از متقاضیان تسهیلات بانکی دقت کنند و وثیقه سهل الوصول دریافت کنند و معادل تسهیلات پرداختی باشد نه اینکه کسی بیاید سند یک ملک مشائی را که اصلا قابل هیچ تملک و ارزشی نیست برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه دهد و بانک راحت بیت المال را در اختیارش قرار دهد، این موارد جرم است و ما کوتاه نمی آییم.

وی اظهارکرد: همه حوزه نظارتی را در بانکها ناظر گذاشتم، دست خادمان مردم را می بوسم اما برخورد با سهل انگار و مجرم را در اولویت کاری خود قرار داده ام و انفصال از خدمت و شلاق را اعمل خواهیم کرد و با کسی تعارف نداریم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی امانت مردم است و شخصی نیست که باید در مقابل پرداخت تسیلات و ومام بانکی وثایق محکم و مطمئن گرفته شود.

مزارعی تصریح کرد: اگر یک قسط از تسهیلات شخص عادی چند روز تاخیر داشته باشد خسارات و جریمه تاخیر از او گرفته می شود اما تسهیلات مثلا ۱۰۰میلیاردی با وثیقه سه میلیاردی به شخصی داده می شود که این گونه موارد خیانت است و در مقابل این موارد کوتاه نمی آیم و بانکهای استان از امروز آماده باشند که سازمان بازرسی، دادستان استان و نیروها و ضابطان اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی را به سمت بانکها بسیج می کنم. اگر یک مورد خطا و تخلف مشاهده شود اشد مجازات را اعمال خواهم کرد.

وی ادامه داد: بقیه مردم و بیچاره ای که در کپر زندگی می کند برای دو میلیون تومان وام در زندان به سر می برند، چند نفر بخاطر دو، پنج و ۱۰میلیون تومان در زندانهای استان داریم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانکهایی که وثیقه گرفته اند اما متناسب با وام های اعطایی نبوده و نمی توانند مطالبات خود را وصول کنند اگر جرمی مرتکب شدند برای آنها ضمن تشکیل پرونده برخورد می شود. حراست بانکها به عنوان ضابط دستگاه قضایی اگر نظارت بر صحت اجرای امور نکنند به عنوان سهل انگاری در انجام امور بانک تحت تعقیب قرار می گیرند. همچنین در حوزه ثبت اسناد هم باید دقت شود.

مزارعی اظهارکرد: در صورتی که ثابت شد کارشناس رسمی دادگستری در زمینه کارشناسی وثایق خلاف واقعیت عمل کرد ذره ای اغماض نخواهد شد، محاکمه و اشد مجازات صورت می گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بزرگترین بدهکار بانکی استان افزود: قریب به ۲۷۵میلیارد تومان اعتبارات استان در جیب یک خانواده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سوال ما از بانک ملی اینست که ۱۵۰میلیارد تومان از این خانواده مطالبه دارید چرا وثایق و اموال و املاکی که خارج از طرح دارند اقدامی انجام نمی دهید؟ چرا در تهران زمینی در مجاور مجتمع آزادی و جاهای دیگر دارد اقدامی نمی کنید؟

مزارعی تصریح کرد: در هر واحد صنعتی که کار آفرینی، تولید و اشتغالزایی وجود دارد، هیچ بانکی حق ندارد آن را تعطیل کند مال هرکسی باشد، اگر بانکی مطالبه ای دارد وساطت می کنیم که در اجرای اقتصاد مقاومتی با دادن مهلت بگذارد چرخش بچرخد تا کسی بیکار نشود اما واحدی که با علم اطلاع دارید که تعطیل است چرا برای وصول مطالبات بانکی تعلل می کنید و مزاید نمی گذارید؟ سهل انگاری است و ما کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: باید روی کلیه اموال خارج از طرح باید اقدام شود، در صورتی که بانکها دنبال تعطیل کردن واحد های تولیدی و صنعتی فعال باشند دستگاه قضایی جلوی آنها را می گیرد اما کارخانه ای که تعطیل است چرا برای وصول مطالبات خود اقدام نمی کنید. املاکی که هم آقایان در تهران و جاهای دیگر ایجاد کرده اند و بانک ملی هم شناسایی کرده چرا اقدام نمی شود و تعلل و تسامح می کنید، برای دفتر شرکت بویر صنعت که در تهران است چرا اقدام قانونی نمی شود مگر کارگاه و کارخانه است. کارخانه آرد آبشار گستر تعطیل است و مسئولان بانک ملی هم اطلاع دارند، شرکت بویر صنعت هم طبق استعلام های صورت گرفته از تامین اجتماعی تعطیل است، چرا مطالبات ۱۵۵میلیاردی بیت المال را همین طوری گذاشتید؟

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تعیین ضرب العجل برای بانکهای استان جهت وصول مطالبات خود خاطرنشان کرد: بانک ملی از امروز ظرف مدت ۲۰روز مهلت دارد که کلیه مطالبات خود از این خانواده را صفر کند والا به جرم تبانی و سهل انگاری در زمینه بیت المال تحت تعقیب قرار می گیرد.

مزارعی گفت: از هر سرمایه گذاری که اشتغالزایی ایجاد کند با همه وجود حمایت می کنیم و اگر بانکی به آنها فشار آورد واسطه برای رفع مشکل می شویم اما اگر جایی بخاطر واسطه بازی و سفارش سهل انگاری صورت گیرد کوتاه نمی آییم. طبق گزارش ارائه شده مطالبات بانک ملی از این خانواده ۱۵۵میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: کلیه بانکهای استان بخصوص بانک ملی باید همه مطالبات خود را از محل اموال و املاک خارج از طرح با کارشناسی دقیق مطالبات خود را دریافت و وصول کنند. در جایگاه قضایی با احد ناسی تعارف ندارم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما به اصلاح امور ادارات و دستگاهها پرداختیم، بعضی اوقات می گوییم چرا سارق مسلح و دزد پیدا می شود؟ چون یک نفر تسهیلات میلیاردی راحت می گیرد اما یک نفر برای مشکلات خود و ازدواج نیاز به ۱۰میلیون تومان تسهیلات دارد اما به او داده نمی شود.

مزارعی افزود: آقای وزیری که ان شاء الله حضرت امیر المومنین(ع) حسابش را می دهد و جمهوری اسلامی نیز حساب و کتابش را کف دستش می گذارد بی محابا در نامه‌ای به استان می‌نویسد که ملکی جمهوری اسلامی را معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان به فلان آقا به قید فوریت واگذار کن، چکاره‌ای که این کار را می‌کنید؟ مگه مال بابات هست که از بیت المال می بخشید؟

وی با بیان اینکه نمی گذارم در این استان بی حساب و کتاب قانون گذاشته و رانت درست شود، بیان کرد: ۴۰سال از انقلاب اسلامی گذشته هنوز در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد اگر یک نفر روستایی بخواهد زن مریض خود را از رودخانه رد کرده و به مراکز درمانی برساند با هزار مکافات این کار را انجام می دهد اما به راحتی بیت المال توسط عده ای چپاول می شود و در برج های تهران و کیش خوشگذارانی می کنند و در سی سخت ویلا و در بابامیدان ساختمان آنچنانی می سازند و در محله قصر دشت، گل دشت مالی آباد، خیابان خلبانان شیراز خانه بسازند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتراض جوانان به ما مسئولان بخاطر چنین مواردی است که برخی از مدیران با اعمال خود مردم را به ضد نظام تبدیل می کنند.

مزارعی تصریح کرد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای طرح ها و واحدهای تولیدی فعال و دارای اهلیت و اشتغالزایی، قبول است اما اگر واحدی تعطیل و تسهیلات را به انحراف برد و بانک ها برای وصول مطالبات خود اقدام نکردند برخورد قضایی صورت می گیرد.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه و رسانه ملی اضافه کرد: رسانه ها امانت دار هستند، اصل مطالب و واقعیت ها را منعکس کنند و بعضا مسایلی که انعکاس آنها اشاعه خلاف امور عقلانی است به خودتان اجازه ندهید./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + پنج =