پایان فونداسیون خط چهار مداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت غرب رشت-انزلی-پره سر

0 145

عصرکاسپین،مجری طرح ساختمانی معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از پایان فونداسیون خط چهار مداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت غرب رشت-انزلی-پره سر خبر داد.
منصور یوسفی مجری طرح ساختمانی معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: عملیات اجرایی پروژه خط چهار مداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت غرب رشت-انزلی-پره سر که با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید نیروگاه موصوف و همچنین افزایش پایداری شبکه انتقال استان، از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود، پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه ریزیهای انجام یافته و در صورت تأمین به هنگام نقدینگی مورد نیاز، در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

وی افزود: شرکت‌های مازو، همراه افق، پیمان غرب به عنوان پیمانکار احداث فونداسیونها مشغول به فعالیت بوده اند و شرکت قدس نیرو به عنوان مشاور پروژه، مسئولیت ارائه خدمات مهندسی و نظارت کارگاهی پروژه را بر عهده دارد.

طول این خط ۵۸ کیلومتر و دارای ۱۷۷ دستگاه فونداسیون است.

اجرای فونداسیون خطوط انتقال و فوق توزیع نیرو در استان گیلان به دلیل شرایط جوی در فصول پاییز و زمستان، وجود زمین‌های با مقاومت باربری ضعیف، انجام عملیات کشاورزی در زمین‌های شالیزاری خصوصاً در فصول بهار وتابستان و … با چالشهای فراوان و فلج کننده روبرو می باشد که این موضوع باعث طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها و حتی گاهاً توقف کامل پروژه می شود. همچنین درطول اجرای قراردادهای پروژه فوق الذکر، مشکلات ناشی از افزایش نامتعارف قیمت‌های فلزات و ارز در سالهای ۹۱ و۹۲ و همچنین نوسانات شدید قیمتها در سال جاری، عدم وجود جبهه کاری کافی به علت معارضین وممانعتهای فراوان حقوقی و همچنین وجود زمینهای با مقاومت باربری ضعیف حاشیه مرداب، روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =