​معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:رقم‌های بادام زمینی بهتر در راه باغات گیلان برداشت بادام زمینی آستانه اشرفیه

0 98

​عصرکاسپین،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه دارد، تا افزایش تولید بادام زمینی را با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار بالا ببرد.

لیلا بذرکار گفت: امسال در باغات بادام زمینی گیلان بالغ بر ۱۱هزار تن بادام زمینی تولید شد که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: تغذیه باغات و افزایش عملکرد باغات با استفاده از رقم‌های مرغوبتر از دلایل افزایش تولید این محصول در استان بوده است.

بذرکار با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت باغات بادام زمینی در گیلان و حتی در کشور در آستانه اشرفیه است، خاطرنشان کرد: بعد از آستانه، شهرستانهای رشت و صومعه‌سرا بیشترین باغات بادام زمینی گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه دارد، تا افزایش تولید بادام زمینی را با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار بالا ببرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نوسازی باغات قدیمی و کاشت ارقام جدید از عواملی هستند که منجر به افزایش تولید محصولات باغات بادام زمینی در گیلان می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر در هر هکتار از باغات بادام ۵هزار و ۵۰۰کیلو پیله‌تر بادام زمینی بدست می‌آید ،این در حالیست که ارقام جدید و مقاوم به بیماری‌ها قارچی قادر خواهند بود، در هر هکتار ۸هزار کیلو پیله‌تر بدست آید.
بذرکار گفت: دو نفر از بادامکاران موفق آستانه‌ای به ترکیه اعزام شده اند تا از باغات این کشور بازدید کنند و بهترین ارقام را برای معرفی به بادام‌کاران آستانه شناسایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + هشت =