میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ در دست بررسی است

0 112

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: پیشنهادهای سازمان اداری و استخدامی برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ در دست بررسی است.

به گزارش عصرکاسپین؛ «جمشید انصاری» افزود: برای افزایش قدرت خرید کارکنان دولت، پیشنهادهای ما به هیات دولت تقدیم شده و چون تامین بار مالی آن مهم است هم اکنون این پیشنهادها در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنوز رقم پیشنهادی در هیات دولت مصوب نشده است، گفت: پس از بررسی پیشنهادهای کارشناسی، رقم دقیق افزایش حقوق کارکنان در سال آینده در هیات دولت مشخص خواهد شد.

پیش از این، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: حقوق و دستمزد کارکنان دولت سال آینده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

«محمد حسینی» با اشاره به تغییرات در بودجه سال ۹۸ و احتمال افزایش سطح حقوق و دستمزدها اظهارداشت: طبق حکم قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم هر سال صورت گیرد، از آنجایی که تورم در سال ۹۷ از تک رقمی به ۲ رقمی رسیده است انتظار می رود حقوق سال آینده افزایش چشمگیری پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: با این حساب باید حقوق های سال آینده از افزایش قابل قبولی برخوردار باشد تا حداقل قدرت خرید اقشار جامعه تغییر نکند و سطح رفاه و معیشت شان دست خوش تغییرات منفی نشود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای افزایش حقوق های سال آینده نرخی را در نظر گرفته است، هر چند این نرخ متناسب با نرخ تورم نیست اما افزایش قابل توجهی برای حقوق ها و دستمزدهاست.

وی با اشاره به نحوه افزایش حقوق ها در سال ۹۷ بیان داشت: در بودجه سال ۹۷ افزایش حقوق ها پلکانی دیده شده بود به نحوی که حقوق افراد بالا ۵ میلیون تومان افزایش پیدا نمی کرد و حقوق های دیگر تا ۲۰ درصد افزایش یافت؛ مکانیزم این افزایش نیز به این گونه بود هر که حقوق کمتری دریافت می کرد، با درصد افزایش بیشتر رو به رو می شد.

حسینی با بیان اینکه دولت با نسخه پلکانی، حقوق های سال ۹۸ را افزایش می دهد، افزود: دولت در نظر دارد به روش پلکانی حقوق های سال آینده را افزایش دهد، بنابراین این روش در سال بعد تغییر چندانی نخواهد داشت و تنها تغییر در میزان افزایش است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: دولت در نظر دارد حقوق های سال آینده را بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و به صورت پلکانی افزایش دهد، مانند سال ۹۷، حقوق اقشار پردرآمد افزایشی نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 4 =