رییس شورای شهر انزلی: امروزه اغلب شهرداری‌ها از برآورده کردن ساده ترین حقوق شهروندان عاجز هستند و مطالبات کارکنان خود را به سختی پرداخت می‌کنند

0 105

عصرکاسپین، به گزارش روابط عمومی شورای شهر انزلی پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر انزلی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر امروز دوشنبه ۵آذر با حضور شهردار و اعضای شورای شهرانزلی به صورت عادی و علنی در محل شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر بندرانزلی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، پنج آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین و ۷ آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشته و اظهار کرد: متاسفانه شب گذشته بار دیگر شاهد زلزله‌ در استان کرمانشاه بودیم که با این عزیزان ابراز همدردی می‌کنیم و آرزوی بهبودی اوضاع در استان‌های زلزله زده را داریم.

امیر احمدی فرد با اشاره حضور دکتر نوبخت در بندرانزلی و بازدید از ورزشگاه تختی این شهرستان، خاطر نشان کرد: معاون رئیس جمهور پس از بازدید ورزشگاه تختی اعلام کردند که متاسفانه پروژه‌ی بازسازی سکوهای ورزشگاه تختی، ملی تعریف نشده است بلکه پروژه‌ای استانی است. از طرف دیگر اعلام می‌شود منابع استانی نیز توانایی بازسازی این پروژه را ندارند.

وی افزود: سوال ما از مسئولین محترم استانی که اصرار به تخریب سکوهای این ورزشگاه داشتند این است که چرا قبل از تخصیص کامل بودجه و در نظر گرفتن اعتبارات لازم، اقدام به تخریب سکوهایی کردند که حضور هوادران بر روی آنها می‌توانست تا حد زیادی به اوضاع بحرانی ملوان کمک کند؟

رئیس شورای شهر انزلی ادامه داد: شهرداری بندرانزلی طی نامه‌ای به شورا پیشنهاد در نظر گرفتن پاداش برای تمام بازی‌های ملوان را ارائه داده‌اند که امیدواریم با موافقت اعضای شورا بتوانیم تا حدودی به افزایش روحیه و انگیزه در میان بازیکنان ملوان، کمک نماییم.

احمدی فرد با بیان اینکه شهرداری ها از بابت ورود کالاها به گمرکات، قدر سهمی دارند، تصریح کرد: از دکتر نوبخت درخواست داریم که قدر سهم شهرستان بندرانزلی از ۵/۱ درصد ارزش افزوده بالاتر برود تا بتوانیم در بهبود وضعیت زیرساختی شهر، فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: بنده بارها اعلام کرده‌ام که در شورای شهر همیشه به روی منتقدین و دلسوزان شهری باز است و ما همواره شنونده پیشنهادها و طرح‌های افرادی هستیم که احساس می‌کنند توانایی کمک به پیشرفت شهر را دارند. بار دیگر از همشهریانی که در هر موردی از مدیریت شهری دچار ابهام یا پرسش هستند دعوت می‌کنیم تا با حضور در شورای شهر مشکلات و گلایه‌های خود را به سمع و نظر اعضای شورا برسانند. امیدواریم مردم خوب بندرانزلی توقع نداشته باشند که ما تمامی ابهامات را بتوانیم در فضای مجازی پاسخ بدهیم.

رئیس شورای شهر متذکر شد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تهمت ها و تخریب‌هایی در فضای مجازی بودیم و لیستی منتشر و در آن اعلام شد که اعضای شورای شهر بستگان درجه یک یا فرزندان خود را جذب شهرداری کرده‌اند که اساس این لیست کاملا کذب است. اگر دوستانی که این لیست را پخش می‌کردند کمی انصاف داشتند و تحقیق می‌کردند متوجه می‌شدند که به طور مثال دختر آقای حیدری هرگز وارد شورا و شهرداری نشده‌اند و یا دختر آقای زنجانخواه تنها به عنوان یک نخبه شهری در کمیسیون زیباسازی شهری و بدون هیچ چشم داشت مالی به ما در زیباسازی فضاهای شهری کمک کردند.

احمدی فرد برخی از انتقادات را از روی غرض ورزی و مشکلات شخصی دانست و افزود: اعضای شورای شهر تنها در برابر خودشان مسئول نیستند، بلکه نسبت به همه افرادی که برای حضور آنها در شورای شهر، به پای صندوق های رای رفته اند مسئولیت دارند، ما انتقادات دلسوزانه را با جان و دل می‌پذیریم اما جایی که تهمت ها و تخریب ها به قصد سیاه نمایی و دادن بهانه به دست شبکه‌های معاند باشد و آبروی افراد را نشانه بگیرد، قطعا از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقد پذیری، خاطرنشان کرد: ایشان فرموده‌اند نقد و نقدپذیری واجب اما تهمت و لجن پراکنی حرام است و خداوند نیز در قرآن به افرادی که تهمت می‌زنند هشدار داده است که روز قیمات باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

احمدی فرد افزود: مشخص می‌شود فردی که من امروز تنها به حرمت خانواده‌ی او نامش را نمی‌برم، در شورای چهارم طی چند سال ۹۵ میلیون تومان برای برنامه‌هایی که به زعم خودشان فرهنگی مذهبی بوده است از شهرداری، دریافت کرده است و یک دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری بدون هیچ مناقصه و مزایده‌ای در اختیار ایشان قرار گرفته است. اما امروز که احساس می‌کند از این منافع دور مانده است شروع به تخریب و توهین به اعضای شورای شهر می‌کند و کانالی نیز بدون هیچ گونه تحقیق و جستجویی لیستی که این فرد تهیه کرده است را انتشار می‌دهد.
ریاست شورا گفت: تعدادی از دوستان ما که کاملا دلسوز شهری هستند و حساب آنها از مخربین و تهمت زنندگان جدا است، انتقادات زیادی نسبت به عملکرد شورا دارند که بخشی از این انتقادات را ما نیز قبول داریم اما اینکه گفته می‌شود شورای پنجم برنامه محور نیست را نمی‌پذیریم و خدمت این دوستان اعلام می‌کنیم که بودجه، برشی یک ساله از یک برنامه‌ی پنج ساله است، قبول داریم که در اعلام برنامه‌ی پنج ساله به مردم ضعیف عمل کرده‌ایم اما اینکه شورا را فاقد هرگونه برنامه‌ای بدانیم درست نیست. ما برای هر بخشی از بودجه روزها و ساعتها برنامه ریزی کرده‌ایم و کوچکترین موارد و احتمالات را در مسائل در نظر داریم.

وی به برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی که شورا و شهرداری در بودجه سال جاری تعریف کرده اند، اشاره و اظهار کرد: ساخت و تجهیز خانه هنرمندان، همکاری با سمن ها و انجمن‌های مردم نهاد، بازسازی و ترمیم آسفالت معابر شهری، تملک اراضی و بازگشایی خیابان‌ها، اصلاح هندسی معابر، احداث پل عابر پیاده، تجهیز ناوگان عمومی، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و… از برنامه‌های است که بخشی از آن اجرا شده است و بخشی دیگر در دست اجرا است. اگر برنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم و در بودجه نیز ذکر شده است محقق نشود، دلیلی بر بی برنامه بودن ما نیست، ما در پایان سال بابت تمام برنامه‌هایی که در بودجه ذکر شد اما تحقق نیافت از شهردار سوال خواهیم کرد و دکتر پورقربان موظفند پاسخگو باشند و تمام مسائل را به صورت شفاف در اختیار رسانه ها قرار دهند.

احمدی فرد خاطر نشان کرد: امروزه اغلب شهرداری‌ها از برآورده کردن ساده ترین حقوق شهروندان عاجز هستند و مطالبات کارکنان خود را به سختی پرداخت می‌کنند، در چنین شرایطی خیال پردازی، برنامه های آرمانی و صحبت از شهر فضایی، شهر شناور، شهر حبابی و… تنها باعث می‌شود از مسیر اصلی خود باز بمانیم.

رئیس شورای شهر انزلی گفت: بار دیگر هم تاکید می کنم به هر هفت عضو این شورا انتقاد وارد است و ما هرگز خود را دانای مطلق نمی‌دانیم و بنده به نوبه خود بابت همه‌ی کوتاهی های صورت گرفته از مردم انزلی عذرخواهی می‌کنم و بار دیگر ازنخبگان شهری دعوت می‌کنیم تا با حضور در کمیسیون های شورا، یاری رسان ما باشند تا بتوانیم شهر انزلی را به وضعیت مطلوب نزدیک نماییم.

احمدی فرد در پایان تصریح کرد: از رسانه‌های دلسوز و حامی شهر که هرگز به دنبال سیاه نمایی و دلسرد کردن شهروندان نیستند، درخواست می‌کنیم تمام انتقادات و مشکلات مردم را به گوش ما برسانند و در امر خدمات رسانی به شهروندان یاری رسان ما باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 9 =