طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری بررسی شد / شفافیت در عملکرد مدیریت شهری حق شهروندان است

0 77

در شصت و چهارمین جلسه شورا، طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری که از سوی کمیسیون عمران شورا ارجاع شده بود، اعلام وصول شد.

عصرکاسپین
رمضانپور اظهار داشت: شفافیت یکی از پایه های مدیریت است. مردم باید از تصمیم های مسئولان آگاه باشند و به اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.
وی بر شفاف سازی مشارکتی تاکید کرد و افزود: مردم به طور مستقیم و یا به کمک نمایندگان خود باید از تصمیم های مسئولان مطلع باشند. همچنین هر نهاد تصمیم گیرنده باید در عملکرد شفاف باشد و بتواند در برابر نظام قضایی و افکار عمومی پاسخگوی عملکرد خود باشد.
رمضانپور تاکید کرد: از نتایج مهم شفاف سازی ارتقای کیفی تصمیمات متاخذه باشد و می تواند اعضای حلقه تصمیم ساز را افزایش دهد.
اکنون فساد سیستماتیک رسوخ کرده و شفاف سازی می تواند این فساد را چه فردی و چه گروهی کاهش دهد. امروز شاهد رانت و فساد به ویژه در قراردادها هستیم.

عضو شورا همچنین گفت: دسترسی به اطلاعات سازمانی حق مردم است و باید تصمیم ها و عملکردهای مدیریت شهری علنی باشد و این حق شهروندی است.
ذاکری نیز پیرامون این طرح اظهار داشت: بزرگترین آسیب، عدم اعتماد مردم است که از شورا و مدیریت شهری فاصله گرفته اند و در شرایط اقتصادی فعلی گام بزرگی است و حداقل انتظار مردم است.
عضو شورا بیان نمود: عدم اطلاع مردم از قوانین مدیریت شهری موجب سودجویی و کسب درآمد برخی افراد شده است.
وی افزود: در برخی قراردادهای شهرداری شائبه وجود دارد و ای کاش این طرح زودتر به صحن شورا می آمد. به عنوان نمایندگان مردم باید کمک کنیم، این طرح هرچه سریعتر مصوب و اجرایی شود و برای اجرای شرایط سخت افزاری نیز کمک کرده تا زودتر عملیاتی شود.

عاقل منش نیز با اشاره به رانت هایی که از درون شهرداری صورت می گیرد، اظهار داشت: عدم اطلاع درست به شهرداری و یا بی اطلاعی شهروندان موجب سواستفاده هایی می شود.
عضو شورا افزود: این طرح خوبی است و امیدواریم برای پیگیری و شفاف سازی آن اقدام گردد.

فرهام زاهد با اشاره به بررسی این طرح در سال گذشته ابراز امیدواری کرد که این طرح امسال رای بیاورد.
عضو شورا تاکید کرد: بودجه ما عمومی است و وظیفه ماست تا تمام اطلاعات شهرداری و عملکردی شفاف عمل گردد و این موجب سلامت در سیستم و اعتماد شهروندان می گردد.
وی افزود: مهمتر از تصویب این طرح، پیگیری برای راه اندازی سیستم و هیاتی برای اجرایی کردن و حراست از آن است.

حجت جذب نیز اظهار داشت: پس از تصویب کلیات، می باید ساز و کار اجرایی و جزییات طرح در شورا تصویب گردد.
عضو شورا تاکید کرد: ارایه آزاد همه اطلاعات خود ممکن است، زمینه سواستفاده گردد.
کلیات این طرح مصوب شود و مقرر شد جزییات آن در کمیسیون ها بررسی گردد.
رضا رسولی نیز پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای بررسی این طرح داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =