فرماندار آستارا در جشنواره نخستین واژه آب: صیانت از منابع آبی تنها با فرهنگ سازی امکان پذیر است

0 92

عصرکاسپین،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: صیانت از منابع آب تنها از طریق فرهنگ سازی امکان پذیر است که آن هم باید از سنین پایین در جامعه انجام گیرد.

یونس رنجکش در جشنواره نخستین واژه آب در مدرسه دخترانه سما شهرستان آستارا افزود: اگر از سنین کودکی رعایت الگوی مصرف، اهمیت صرفه جویی و مصرف بهینه به فرزندان آموزش داده شود در ذهن آنان ماندگار شده و تاثیرگذاری بیشتری در زندگی آینده آنها خواهد داشت.

وی گفت: اگر در کنار آموزش و پرورش، نهادهای دیگر و سازمان های مردم نهاد به صیانت از آب اقدام نکنند، فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه حاصل نمی شود.

وی بیان کرد: منابع رو زمینی و زیرزمینی آب در معرض خطر است و قرار گرفتن ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک، این وضعیت را تشدید می کند و باید علاوه بر آموزش و پرورش، خانواده ها هم مصرف درست را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی ادامه داد: پیشگیری از بحران آب ضرورت جامعه امروز است و باید با روش های نوین از منابع موجود بهره وری و استفاده صحیح داشته باشیم.

فرماندار آستارا توجه به انتقال درست مفاهیم مربوط به صیانت و حفاظت از منابع آب و مصرف صحیح را به روش های اصولی و با زبان جامعه هدف از مهمترین ضرورت ها عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از برنامه ریزی های آموزش و پرورش و سازمان های متولی تامین آب بر هماهنگی ها و همکاری های آنان در بخش فرهنگ سازی تاکید کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهری آستارا هم در این آئین گفت: آموزش صحیح صرفه جویی و مصرف بهینه به کودکان از اهمیت برخوردار است و با برگزاری چنین جشنواره هایی، ارزش این ماده حیاتی در ذهن کودکان باقی خواهد ماند.

علی رضا ملکی نژاد افزود: محدودیت منابع آب غیرقابل انکار است و مردم باید بر اساس توصیه کارشناسان، درصدد مصرف بهینه برآیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =