پلمپ مطب یک پزشک متخلف در رشت/دانه درشت ها مراقب باشند

0 77

به همت تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک مرکز درمانی متخلف در رشت که پزشک عمومی شاغل در آن، مبادرت به اعمال جراحی زیبایی و غیر متعارف می نمود، تا اطلاع ثانوی تعطیل پلمپ شد.

به گزارش عصرکاسپین ؛ دکتر اسماعیل نور صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این خصوص گفت: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شکایات مردمی، مشخص شد یک پزشک عمومی با راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در رشت و انجام اعمال جراحی زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی با استفاده از دستگاه های پیشرفته که نیاز به مجوز خاص دارند، سلامت شهروندان را به خطر می انداخت.

وی ادامه داد: در هفته های گذشته بخشی از این مرکز درمانی که دستگاه های مذکور در آن استقرار داشتند، با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی پلمپ شد و پرونده این پزشک خاطی به محاکم قضایی ارجاع گردید. دکتر نورصالحی اظهار داشت: در حالی که هنوز تکلیف این پزشک خاطی در محاکم قضایی مشخص نشده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود، با شکایت مردمی باخبر شدیم نامبرده مجدداً در حال فعالیت و انجام اعمال جراحی در بخش های دیگر این مرکز است که پیش از ظهر دیروز با حضور کارشناسان نظارتی دانشگاه، این مرکز درمانی به طور کامل تعطیل و تمامی ملزومات آن ضبط شد و پزشک نامبرده به جریمه نقدی محکوم شد.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه های وزارت بهداشت، استفاده از هر گونه تجهیزات و دستگاه های غیر متعارف درمانی در مطب پزشکان ممنوع بوده و هیچ کس نمی تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای قانونی از این دستگاه ها برای درمان بیماران استفاده کند. وی، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعاً موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه گزارش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سه =