ابراز خرسندی رئیس شورا از متولی گری استانداری در حل معضل رودخانه های رشت/ احیای رودخانه ها عزم ملی می خواهد

0 68

عصرکاسپین ،به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت – در هفتاد و دومین جلسه صحن شورا، رئیس شورا ضمن ابراز خرسندی از متولی گری استانداری برای حل معضل رودخانه های رشت تاکید کرد: احیای رودخانه ها عزم ملی و اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی می خواهد.

علوی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای پرداختن به وضعیت رودخانه های رشت در روزهای اخیر یادآور شد: مطالعات رودخانه های رشت و ساماندهی رودخانه ها از دور چهارم شورا آغاز شده و ادامه دارد.

رئیس شورا با بیان اینکه، منابع آلاینده رودخانه ها هم مشخص شده، افزود: کمیسیون بهداشت هم برای حل معضل رودخانه ها پیگیر هستند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی دولت برای ساماندهی رودخانه ها در شورای چهارم تصریح کرد: متاسفانه تا به امروز رودخانه های رشت متولی واحدی نداشته و به همین دلیل اعتبارهای دولتی نیز نامشخص ماند و به حساب شرکت آبفا واریز گردید و مشخصا صرف ساماندهی رودخانه ها نشد.

علوی تاکید کرد: حل معضل آلودگی رودخانه های رشت با حذف آلاینده ها، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

وی افزود: امروز خرسندم که استانداری گیلان عزم جدی بخرج داده است و بعنوان متولی اعلام آمادگی کرده است. اگر دستگاه عالی دولت در استان بتواند متولی گری رودخانه ها را داشته باشد، شورا و مدیریت شهری برای حذف آلاینده ها اعلام آمادگی می کند، چه در احداث تصفیه خانه و چه احداث شبکه فاضلاب بهداشتی، همانند تبصره ۳ (تصویب افزایش دریافت حق انشعاب از مشترکین) مساعدت نماید و عوارض قانونی را هم تصویب نماید تا این معضل حل شود. اما حل معضل رودخانه ها، رویکرد و عزم ملی می خواهد.

سید امیر حسین علوی ابراز کرد: اگر این مطالبه عمومی شکل بگیرد و دولت اقدام مناسب انجام داده و اعتبار بگذارد، می توان نوید داد که معضل رودخانه ها حل شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: شورای شهر امسال هم اعتبار برای ساماندهی رودخانه ها مصوب کرد اما به دلیل ازدیاد آلاینده ها، سرمایه گذار هم ورد نمی کند. با این حال مدیریت شهری در حد بضاعت برای آزادسازی حریم رودخانه ها و جداره سازی اقدام نموده است.

رئیس شورا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مدیر کل آبفا قول داده تا تصفیه خانه فخب را همزمان با اجرای پروژه آب های سطحی اجرا نماید.

علوی با اشاره به درخواست های مکرر شهروندان ساکن در محدوده فخب گفت: این منطقه محروم فاقد بوستان شهری است و زمینی هم در آن محدوده (املاک اداره مخابرات) هست که شهرداری باید تلاش کند با توجه به بدهی های مخابرات زمین را تهاتر نموده و به بوستان تغییر کاربری دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =