به مناسبت گرامیداشت روزملی صادرات ؛ ۲۱ صادرکننده نمونه گیلان معرفی و تجلیل شدند

0 78

عصرکاسپین، همزمان با بیست ودومین سالروزملی صادرات ، همایش معرفی و تجلیل ازصادرکنندگان نمونه استان گیلان با حضور جمع کثیری از صادرکنندگان ، متولیان صنعت و تولید ، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت گیلان ، فرمانداران استان و مسئولین در سالن الغدیر استانداری برگزارشد.

دراین همایش فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک روز مکلی صادرات اظهار کرد : رییس سازمان صمت گیلان گفت: صادرکنندگان در کنار صادرات کالا، انتقال فرهنگ متعالی کشورمان را نیز در نظر داشته باشند.

وی گفت: برای تقویت بنیه اقتصادی باید به بخش صادرات توجه کنیم

وی با بیان اینکه صادر کنندگان استان سربازان اقتصادی گیلان هستند، افزود: برای تسخیر بازارهای جهانی باید بر تولید محصولات صادرات محور متمرکز شویم.

دلق پوش ادامه داد: نفت برای ما سرمایه ملی است که اگر خام فروشی کنیم برای ما فایده چندانی نخواهد داشت این درحالیست که با تبدیل نفت خام به فراورده های نفتی مورد نیاز بازارهای جهانی می توان از این نعمت به درستی استفاده کرد.

به گزارش خط قرمز، وی تصریح کرد: گیلان با موقعیت جغرافیایی و زیرساخت هایی که دارد از ظرفیت های مهم کشور برای توسعه صادارات محسوب می شود.

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه گیلان در بین کشورهای همسایه ای قرار گرفته است که از بازار ۴۰۰میلیون نفری برخوردارند، افزود: باید برای کسب این بازارها بر هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی متکی هستیم.

وی افزود: صادارات کالاها باید با فرهنگ متعالی کشورمان همراه باشد.

دلق پوش با بیان اینکه امسال از صادرات محصولات صاداراتی گیلان بالغ بر ۳۰۶میلیون دلار ارز وارد کشور شد، گفت: امسال از نظر دلاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۶۸درصدی نسبت به سال گذشته در بخش صادارت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های لازم در بخش توسعه صادارات غیر نفتی از دوران ابتدایی باید شروع شود و تا دانشگاهها ادامه یابد.
گفتنی است که در پایان ۲۱ صادرکننده نمونه استان گیلان معرفی و تجلیل شدند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + بیست =