رییس شورا: پرستاران همانند خانواده، سنگ صبور جامعه اند

0 64

به گزارش عصرکاسپین ؛ظهر دیروز در هفتاد و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، سید امیر حسین علوی با اشاره به اهمیت شغلی پرستاران در جامعه اظهار داشت: برخی از مناسبتها واژه عشق را معنا می کند و شغل پرستاری و تقارن آن با میلاد حضرت زینب (س) نیز این گونه بوده و معتقدم حتی اگر زحمات قشر پرستار نادیده گرفته شود، خداوند متعال ناظر ایثار و از خودگذشتگی آنان است.

علوی، پرستاران را سنگ صبور جامعه دانست و افزود: همانطور که امروز را به یمن میلاد اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب سلام الله علیها روز پرستار نامگذاری نمودند، شما پرستاران در همین راستا به راستی ادامه دهنده راه این بزرگوار و سنگ صبور بیماران هستید.

وی همچنین تصریح کرد: همه ما تجربه ای از این حضور ایثار گونه شما سپید جامگان در کنار خود و در شرایط نابسامان جسمی و حتی روحی در حال بیماری را لمس نمودیم و شاهد از خود گذشتگی شما پرستاران بوده ایم.

رییس شورا با تاکید بر اینکه شورای شهر رشت در رفع برخی از مشکلات مربوط به دیگر دستگاه ها نیز در حد مساعدت می تواند ورود کند، گفت: مشکلات صنفی پرستاران در شورای رشت مورد توجه بوده و در این دوره از عمر شوراها تلاش شده در قالب میز خدمت نسبت به رفع دغدغه های تمامی اقشار در حد بضاعت اقدام کنیم.

سید امیر حسین علوی با اشاره به لزوم اهمیت کم نمودن دغدغه های پرستاران افزود: امروز شاهد مشکلات پرستاران از زبان خودشان بودیم. سختی و خستگی به دلیل کار زیاد و فعالیت در چند شیفت کاری هیچ کدام از تلاش این قشر فداکار برای زندگی بخشیدن به یک مادر، فرزند یا … نمی کاهد ولی با همه این همت و پشتکار، امروز مسئولان وظیفه دارند تا گام های موثرتری در جهت رفع مشکلات این هدیه کنندگان زندگی به مردم را بردارند. مشکلاتی مانند عدم پرداخت به موقع دستمزد، نداشتن امنیت شغلی ورودی های جدید به شغل پرستاری و کمبود پرستار در مراکز درمانی از مشکلاتی است که مدت هاست پرستاران چشم به رفع آن دارند.

رییس شورا در پایان خواستار برنامه ریزی برای حضور در مراکز درمانی و بیمارستان ها به جهت بررسی مشکلات این مراکز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − هشت =