مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان : تامین اجتماعی سازمانی بیمه گر با ماهیتی محاسباتی و نه حمایتی است که ریشه در قوانینی مترقی دارد

0 112

عصرکاسپین، در ادامه برنامه های تعاملاتی با مجامع و تشکلهای مختلف طی نشستی مشترک ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با مدیرعامل واعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان دیدار نمود .

جمیل حق پرست در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت حوزه رسانه و نقش آفرینی فعالان این عرصه درحوزه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و قدردانی از تلاشهای صورت گرفته بمنظور تنویر افکار جامعه با بیان اینکه سازمانهای بیمه گر ، حمایتی نیستند و ماهیتی محاسباتی دارند اظهار داشت : تامین اجتماعی ریشه در قوانینی مترقی داشته که اهداف اجتماعی و انسانی را دنبال مینماید .

وی با بیان اینکه درسازمان تامین اجتماعی مصادیقی همچون صورتحسابهای سود و زیان و قیمت تمام شده معنا نداشته و تعهدات در قالبی تدوین شده بصورت تکالیف اجتماعی صورت میگیرد افزود : کارکرد اقتصادی سازمان نیز صرفاً بواسطه رسیدن به اهداف و نگهداشت و تولید ارزش افزوده برای آورده های حق بیمه مخاطبین برای سالهای آتی میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی با بیان اینکه اهداف این سازمان مادی نبوده و بدنبال پوشش حداکثری افراد جامعه میباشیم اظهار داشت : بیمه پردازی خود یک سرمایه گذاری برای ایجاد آرامش و امنیت خاطر است .

حق پرست با اشاره به برخی قوانین موضوعه که بعضاً سبب تهدیدهایی برای منابع سازمانی میگردد خاطر نشان ساخت : حمایت از سازمانی بزرگ و گسترده همچون تامین اجتماعی با مخاطبین چند ده میلیونی که تقریباً نیمی از کشور را دربرمیگیرد در واقع حمایت و پشتیبانی از یک فرد و مجموعه نیست بلکه تلاش برای صیانت از تمامی جامعه است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دربخش دیگری از سخنان خود افزود : در یک نگاه اصولی و جامع به تامین اجتماعی ، این امر بارز میباشد که دامنه اکثریت تعهدات ما بمنظور پوشش بیمه شدگان در شرایط اضطراری و دشواری های زندگی است که موضوعاتی همچون بیماری ، حوادث ، بیکاری ، ازکارافتادگی و… ازجمله آنهاست .

درادامه این نشست خرسندی ، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با تایید بر نقش و اهمیت تامین اجتماعی در جامعه ، به برخی از دغدغه ها و مشکلات خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در زمینه امور بیمه ای اشاره و خواستار پیگیری و اخذ مشاوره های لازم در این زمینه گردید .

تلاش در راستای تعمیم پوشش معافیت بیمه ای با برخورداری از کمک دولت تا ۵ نفر برای پایگاههای خبری و سایتها وا مکان افزایش این سهم برای اصحاب رسانه تا ۱۰ نفر از جمله موضوعات مطروحه از سوی نمایندگان خانه مطبوعات گیلان بود .

    

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =