در هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت انجام شد: بررسی لایحه پرداخت دیه به بازماندگان دو آتش نشان شهرداری رشت

0 84

عصرکاسپین، در هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت لایحه پرداخت دیه به بازماندگان دو آتش نشان شهید شهرداری رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اظهار کرد: امیدوارم رفتار و منش این بانوی بزرگوار همواره در تمامی امور زندگی الگو و مورد توجه باشد.
فاطمه شیرزاد با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی به بلوغ کامل رسیده و یقینا مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور پر شور در برنامه های چله انقلاب حمایت خود را از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به رخ جهانیان خواهند کشاند.
وی به ارجاع لایحه ای به کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت پیرامون پرداخت دیه به خانواده های دو آتش نشان شهید به نام های عبدی و مرادی تصریح کرد: دو تن از همکاران خدوم آتش نشانی به نام های مهدی مرادی و بهمن عبدی در سال ۷۵ در حین اعزام به محل ماموریت به منظور اطفای حریق در مسجد نخودچر به علت واژگونی خودرو جان خود را از دست دادند.
شیرزاد با بیان اینکه طبق گزارش ارسال شده از سوی شهرداری در گذشته خودروهای آتش نشانی فاقد بیمه شخص ثالث بودند افزود: با تمامی پیگیری هایی که توسط بازماندگان این دو آتش نشان انجام شد متاسفانه خانواده ها نتوانستند تا کنون و پس از سالها حقوق قانونی خود را در این باره دریافت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تاکید بر اینکه به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریها حفاظت از جان و مال و سرمایه های ملی و مردمی بر عهده سازمان آتش نشانی قرار دارد گفت: نیروهای آتش نشانی همواره برای شهروندان یک پشتیبان امن محسوب می شوند و باید با در نظر گرفتن تمهیدات لازم حمایت بیشتری از این نیروهای فداکار انجام بشود.
شیرزاد با اشاره به تصویب قانون سختی کار برای آتش نشانان کشور تصریح کرد: از این بابت از تمامی مدیران، مسئوولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای احقاق حق آتشنشانان در زمینه تصویب قانون سختی کار مساعدت و همراهی لازم را داشتند تشکر کرده و تحقق این مهم موجب آرامش خاطر برای آتش نشانان شده است.
وی به لایحه ارجاعی به کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت پیرامون پرداخت دیه به خانواده های دو آتش نشان شهید به نام های مرادی و عبدی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های اداری و حقوقی که توسط بازماندگان این دو آتش نشان خصوصا خانواده داغدار آنان انجام شده این مسئله به صورت لایحه جهت بررسی به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع گردید.
شیرزاد با تاکید بر اینکه مصوبات شورا برای شهرداری لازم الاجرا است بیان کرد: امیدوارم شهرداری رشت همواره از حقوق بحق پرسنل خود دفاع کرده و همانطوریکه در مباحث ورزشی، هنری، مذهبی، فرهنگی، درمانی، زیست محیطی و غیره نسبت به انجام مساعدت های مالی ورود می کند این چتر حمایتی نیز شامل حال پرسنل زیر مجموعه شهرداری رشت بشود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز با اشاره به اینکه شهرداری رشت نسبت به این مباحث مسئوول است اظهار کرد: شهرداری رشت در قبال نیروهای زیر مجموعه اش وظایفی بر عهده دارد.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه شهرداری رشت در بخش های متعددی با افراد و دستگاه های مختلف مساعدت می کنند افزود: این دو آتش نشان فداکار در حین انجام خدمت بر اثر حادثه جان خود را از دست داده و اگر هم در این مدت نقصی وجود دارد پیرامون عدم انجام بیمه شخص ثالث خودروهای اتش نشانی بوده و این مشکلات باید برطرف و احقاق حق شود.
عضو کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که در قالب نیروهای آتش نشانی وارد شهرداری رشت شده اند در واحدهای دیگر مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیز در جلسه ای به این موضوع اشاره کرده و معتقدم باید افراد در واحدهای استخدامی خودشان مشغول فعالیت باشند.
محمد حسن علیپور با بیان اینکه درباره انتخاب شهردار رشت سوالات متعددی مطرح است افزود: بنده معتقدم در این باره باید عدالت رعایت شود و چنانچه شرایط جذب نیرو برای یکی از اعضای شورا وجود دارد باید برای دیگر اعضای شورای شهر نیز فراهم باشد.

مدیر سرمایه انسانی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خدمت رسانی از جمله وظایف شهرداری است گفت: بنده در این جایگاه وظیفه دفاع از حقوق پرسنل شهرداری رشت را داشته و این لایحه نیز در راستای حمایت و همراهی و پاسداری از حقوق پرسنل شهرداری رشت به شورای شهر ارسال شده است.
مصطفی مهاجر با تاکید بر اینکه شغل آتش نشانی بسیار سخت و زیان آور است افزود: دو آتش نشان فداکار به نام های مرادی و عبدی در سال ۷۵ به واسطه حادثه ای که در زمان اعزام به محل اطفای حریق اتفاق افتاد جان خود را از دست دادند .
وی با بیان اینکه قرار بود بر اساس مصوبه شورا تمامی حقوق و مزایای خاص به بازماندگان این دو آتش نشان پرداخت شود گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته از پرداخت حقوق و مزایای خاص که بر اساس مصوبه شورا به خانواده های این دو آتش نشان به عنوان شهدای آتش نشانی باید انجام می شد خودداری شده است.
مهاجر با بیان اینکه در سال وقوع حادثه خودروهای آتش نشانی بیمه شخص ثالث نداشتند تصریح کرد: با توجه به کم کاری های که در این باره در گذشته توسط شهرداری رشت انجام شده انتظار داریم پس از سالها تاخیر این مهم انجام و حق قانونی این دو خانواده پرداخت شود.

فرزند آتش نشان شهید مرادی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حفظ و حراست از سرمایه های مردمی و ملی بر عهده آتش نشان است اظهار کرد: همه آتش نشانان را فرشته های نجات می دانند و ما نیز پدران خود را در این راه از دست دادیم اما طی این سالها شرایط به گونه ای بود که حتی اجازه صحبت کردن در این باره را نیز نداشتیم.
عابدین مرادی با بیان اینکه خودروهای آتش نشانی شهرداری رشت در گذشته فاقد بیمه شخص ثالث بودند افزود: به واسطه اینکه خود را از خانواده بزرگ شهرداری رشت می دانیم طی سالهای اخیر نسبت به پیگیری مداوم شکایاتمان در این باره اقدام نکرده و انتظار داریم پس از سالها این حق قانونی به بازماندگان پرداخت شود.

فرزند آتش نشان شهید عبدی نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اظهار کرد: قرار بود بر اساس مصوبه شورای شهر از سال ۸۷ از مزایای مربوط به خانواده های شهدای آتش نشان بهره مند شویم اما طی سال های اخیر این مطلب محقق نشد و پس از پیگیری های اخیر از مرداد سال ۹۷ بالاخره نسبت به پرداخت ماهیانه این مزایا اقدام شد.
علی عبدی با بیان اینکه بیش از بیست سال است که پیگیر احقاق حق قانونی خود هستیم افزود: بنده به همراه عابدین مرادی و ۳۶ نفر در سال ۸۲ در آزمون تئوری و عملی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت شرکت کردیم و پس از قبولی در آزمون توانستیم وارد سازمان بشویم .
در هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پس از بحث و تبادل نظر با کلیات لایحه پرداخت دیه به خانواده های آتش نشانان عبدی و مرادی موافقت شد و مقرر گردید در این باره برابر با موازین قانونی و حقوقی شهرداری رشت اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 2 =