با حضور استاندار گیلان صورت گرفت؛ آغاز بهره برداری از پروژه های ملی و زیربنایی برق در رشت

0 97

عصرکاسپین،همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و با حضور استاندار گیلان دو پروژه شرکت سهامی برق منطقه ای در رشت به ارزش ۳۶۰میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
مصطفی سالاری در مراسم آغاز بهره برداری از پروژه های ملی و زیربنایی برق در شهرستان رشت گفت: امسال طی ایام مبارک دهه فجر ، بیش از ۳۳۰ پروژه با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه این ایام فرصتی مناسب برای حضور مسئولین در جمع مردم است، افزود: پست ۶۳.۲۰ کیلوولت میرزا کوچک رشت از مطالبات جدی واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی سپیدرود به شمار می آمد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پست، واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی سپیدرود مشکلی برای تامین برق مورد نیاز و همچنین اجرای طرح های توسعه ندارند، خاطرنشان کرد: متقاضیان تاسیس واحدهای صنعتی جدید نیز از مزایای این پروژه بهره مند خواهند شد و به این ترتیب، گام دیگری برای افزایش ظرفیت شغلی در بخش صنعت استان برداشته شد.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه توسعه تنها به ایجاد زیرساخت ها خلاصه نمی شود، گفت: توجه به تامین برخی از ارکان اصلی همچون زمین برای فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع یک مهم به شمار می رود که باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و کاهش بروکراسی اداری جهت منافع مردم و ایجاد اشتغال محقق گردد.

گفتنی است؛ نماینده عالی دولت در گیلان امروز پست ۶۳.۲۰کیلوولت میرزا کوچک رشت را که با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید، رسما افتتاح کرد.

این پروژه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شهرک صنعتی سپیدرود و مناطق اطراف آن و همچنین افزایش ضریب اطمینان شبکه در پیک بار اجرایی و بهره برداری گردید.

افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست۶۳.۲۰کیلوولت رشت مرکزی از دیگر پروژه هایی است که امروز به دست استاندار گیلان افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

همچنین در نخستین روز از دهه مبارک فجر، کلنگ احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی مولد مقیاس کوچک مسکن مهر رشت بر زمین خورد.

این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در محدوده مسکن مهر رشت احداث می شود.

هزینه اجرای نیروگاه برق مسکن مهر رشت بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نیروگاه مذکور با اتصال به باسبار ۲۰ کیلوولت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر رشت، علاوه بر تامین برق مطمئن مشترکین ساکن در محدوده، موجب تقویت شبکه برق شهرستان رشت می شود.

همچنین با راه اندازی سیستم CHP نیروگاه، تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز واحدهای مسکونی و تجاری موجود در مسکن مهر با فراهم نمودن تمهیدات لازم امکان پذیر خواهد بود.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مراسم افتتاحیه گفت: در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در اولین روز از دهه مبارک فجر، پروژه پست۶۳.۲۰ کیلوولت میرزاکوچک رشت و پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست۶۳.۲۰ کیلوولت رشت مرکزی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین عملیات کلنگ زنی نیروگاه ۲۵ مگاواتی مولد مقیاس کوچک مسکن مهر رشت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اولین روز از دهه مبارک فجر انجام می شود.
وی در خصوص پروژه های پست۶۳.۲۰ کیلوولت میرزاکوچک رشت و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست۶۳.۲۰ کیلوولت رشت مرکزی گفت: این پروژه ها جهت تامین انرژی مطمئن وپایدار صنایع و کارخانجات مستقر در شهر صنعتی سپیدرود رشت و در راستای اشتغالزایی مردم فهیم ،شریف و شهیدپرور استان گیلان و همچنین افزایش ضریب اطمینان و حفظ پایداری شبکه فوق توزیع استان گیلان افتتاح و بهره برداری شده اند.
بلبل آبادی در خصوص پروژه پست۶۳.۲۰ کیلوولت میرزاکوچک رشت گفت: این پروژه مهم و زیربنایی در شهر صنعتی سپیدرود رشت با ظرفیت نامی ۸۰ مگاولت آمپر در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت حدود ۷۲۵۰ متر مربع آغاز شد.
وی در خصوص اهداف پروژه گفت: این پروژه با هدف تامین انرژی برق مطمئن و پایدار صنایع سنگین مستقر در شهر صنعتی سپیدرود و صنایع جدیدالاحداث در آینده و همچنین کاهش بار پستهای فوق توزیع مجاور آن که وظیفه تامین انرژی برق مورد نیاز شهر رشت را عهده دار هستند ، افتتاح و بهره برداری شده است.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست۶۳.۲۰ کیلوولت رشت مرکزی گفت: این پروژه با هدف افزایش پایداری شبکه فوق توزیع بخش مرکزی شهر رشت و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین محترم احداث شده است.
وی یادآور شد: افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای این پست از طریق اجرای پروژه جایگزینی دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر موجود با دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر کم صدا صورت گرفت که اجرای این پروژه، افزایش ظرفیت ۲۰ مگاولت آمپری و معادل ۳۳ درصدی ظرفیت توان الکتریکی پست رشت مرکزی را به دنبال داشت.
بلبل آبادی به مقایسه وضعیت صنعت برق در اوایل انقلاب با زمان حاضر پرداخت و گفت: در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، تعداد نیروگاه های منصوبه در استان گیلان ۳ نیروگاه و مجموع ظرفیت نامی تولید آنها ۴۹۷.۵ مگاوات بوده است.
وی افزود: این در حالی است که در حال حاضر صنعت برق گیلان از ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک با ظرفیت نامی تولید ۲۸۲۶.۵ مگاوات بهره می برد که در این زمینه یک افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی حدود ۶ برابری را شاهد هستیم.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به مقایسه وضعیت پست ها پرداخت و گفت: در اوایل انقلاب، ظرفیت نامی پست های انتقال و فوق توزیع شامل ۱۳ پست به میزان ۷۴۶ مگاولت آمپر بوده است که این مقدار در حال حاضر به تعداد ۶۹ پست به ظرفیت نامی حدود ۷۲۸۱ مگاولت آمپر افزایش یافته است که این آمار نیز نشانگر یک رشد حدود ۱۰ برابری است.
بلبل آبادی با مقایسه وضعیت خطوط انتقال و فوق توزیع در اوایل انقلاب با زمان حاضر، گفت: طول خطوط در حال بهره برداری در اوایل انقلاب معادل ۷۲۲.۴ کیلومتر مدار بوده است که در حال حاضر به میزان حدود ۲۸۴۵ کیلومتر مدار افزایش یافته است و در این بخش هم با رشد حدود ۴ برابری روبه رو هستیم.
مومنی زاده فرماندار کلان شهر رشت هم در این مراسم گفت: در ایام ا… دهه مبارک فجر امسال، ۳۳۶ پروژه در کلان شهر رشت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهند شد.میزان اعتبار این پروژه ها ۵۰۸ میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ها ، ۳۳۳ پروژه افتتاح خواهند شد و ۳ پروژه دیگر هم عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
فرماندار کلان شهر رشت در خصوص پروژه های دهه مبارک فجر گفت: این پروژه ها، عمرانی و اقتصادی هستند. پروژه های دولتی در بخش های توسعه و عمران شهری و روستایی، آب روستایی و شهری، صنعت و معدن و تجارت و گردشگری و … خواهد بود.
گفتنی است که کلنگ آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۲۵ مگاواتی مولد مقیاس کوچک مسکن مهر رشت توسط کوچکی نژاد نماینده مردم شریف و فهیم مردم شهرستان رشت و با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان به زمین زده شد. این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال طی ۲۴ ماه احداث خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =