رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت : دو هزار تاکسی فرسوده در رشت وجود دارد

0 134

عصرکاسپین ،رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت گفت: دو هزار تاکسی فرسوده در رشت وجود دارد که در افزایش آلودگی هوا تاثیرگذار است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت فاطمه شیرزاد در جلسه ستاد مراکز معاینه فنی خودرویی سبک شهرداری رشت که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد اظهار کرد: هوای سالم حق همه مردم است.

?وی با گلایه از زیرسخت های نامناسب زیست محیطی در استان گیلان افزود: خدمت به مردم فرصتی است که در اختیار مسوولین قرار دارد و باید تمام توان خود را به منظور رفع مشکلات جامعه به کار بگیرند.

?شیرزاد با ابراز خرسندی از راه اندازی “پلیس دوچرخه سوار” در رشت توسط پلیس راهور گفت: راه اندازی پلیس دوچرخه سوار اقدام بسیار خوبی بوده و امیدوارم با ایجاد زیر ساخت های مناسب فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه گسترش پیدا کند.

?وی با تاکید بر اینکه انباشت زباله در سراوان موجب آلودگی محیط زیست و هوا شده است بیان کرد: متاسفانه معضلات زیست محیطی گیلان زیر سرسبزی آن پنهان شده و مدیریت صحیح زباله در این استان انجام نمی شود.

?رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه نقش آموزش و فرهنگ سازی در جلوگیری از افزایش آلودگی هوا حائز اهمیت است افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهایی که در کشور محقق شده باید به اطلاع مردم رسانده شود.

?شیرزاد به فعالیت تاکسی های فرسوده در رشت اشاره کرد و گفت: تردد تاکسی های فرسوده موجب افزایش آلودگی هوا می شود و باید در این باره چاره ای اساسی اندیشیده شود.

?وی با انتقاد از عدم مدیریت یکپارچه شهری در شهرداری های کشور تصریح کرد: بسیاری از دستگاه های اجرایی با مدیریت شهری همکاری های لازم را ندارند و این نقصان موجب افزایش مشکلات در زمان اجرای پروژه ها شده است.

?رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به ساماندهی مشاغل آلاینده در رشت گفت: این مبحث در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی شده و در این راستا موضوع ایجاد شهرک های خاص برای مشاغل شهری در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =