رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت : کنترل بحران آب نیازمند برنامه ریزی است

0 68

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت گفت: کنترل بحران آب و حفظ منابع آبی برای نسل های آینده نیازمند برنامه ریزی های اساسی توسط مدیران مربوطه است.

به گزارش عصرکاسپین ؛ فاطمه شیرزاد در حاشیه همایش بانوی آب با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران طی این سالها با مباحث فراوانی مواجه شده اما به حول و قوه الهی و در سایه رهبریهای داهیانه امام راحل و پس از آن نائب برحقشان حضرت امام خامنه ای همچنان استوار و با صلابت در مسیر توسعه و تعالی در حرکت است.
وی با اشاره به برگزاری همایش بانوی آب توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: یقینا زنان ایران اسلامی در تمامی مباحث نقش سازنده و تعیین کننده ای دارند و از آن جمله می توانیم به نقش کلیدی زنان در جلوگیری از افزایش بحران آب اشاره کنیم.
شیرزاد با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصارف خانگی آب بسیار حائز اهمیت است گفت: یک زن در کنار تمامی مسئوولیت های اجتماعی، وظیفه همسری و مادری را نیز بر عهده داشته و در این راستا می تواند با توجه دادن اعضای خانواده به نحوه مصرف صحیح آب نقشی سازنده در کنترل بحران آب ایفا کند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه مصرف آب باید در خانواده ها نهادینه شود افزود: مادر یک خانواده به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با دیگر اعضای خانواده به لحاظ عاطفی دارد یقینا می تواند این مهم را با زبانی صمیمی و قابل پذیرش به فرزندان و همچنین همسر خود انتقال بدهد.
وی با اشاره به افزایش مهاجرپذیری استان طی چند سال اخیر بیان کرد: با توجه به مباحثی که پیرامون کمبود آب در برخی از استان های کشور مطرح شده طی چند سال اخیر شاهد افزایش ورود و اسکان دیگر هم استانیها به گیلان و رشت هستیم و در صورت عدم برنامه ریزی مناسب توسط مدیران مربوطه یقینا زنگ بحران کم آبی در استان گیلان و شهر رشت نیز به صدا خواهد آمد.
شیرزاد وجود آب را به عنوان مایه حیات در زندگی انسانها بسیار اساسی دانست و‌ تصریح کرد: همه ما موظفیم تا با حفظ و حراست از منابع آبی و طبیعی میراث داران خوبی برای نسل های آتی باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 7 =