رمضانپور نرگسی : به ما اعلام شده بود که اگر قبل از چاپ آیین نامه در روزنامه رسمی، شهردار را معرفی کنید مشکلی برای تایید ندارد/ آرزو دارم ۱۱ نفر در کنار هم باشند

0 116

عصرکاسپین ؛ مردم باید بدانند پیش از انقلاب،ایران در حوزه های پزشکی و نظامی و هسته ای وابسته به دنیای غرب و شرق بود و بیش از ۹۸ درصد عمل های جراحی در خارج از کشور شکل می گرفت.

منتخب اول مردم در شورا اظهار داشت: امروزه در این حوزه ها پیشرفت زیادی داشتیم و بسیاری از پزشکان ما امروز در دنیا حرف اول را می زنند و در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند.

وی افزود: در حوزه دانش های بنیادین هیچ کشوری به کشور دیگر کمک نمی کند با این حال امروزه در بین کشورهای برتر در این حوزه هستیم. در حوزه های هسته ای و نظامی که امری سری و فوق سری است هیچ کشوری حاضر نیست به کشور دیگر کمک کند و به جرات می توانیم بگوییم امروز در نکنولوژی و فناوری جزء کشورهای اول منطقه هستیم.

احمد رمضانپور در ادامه تصریح کرد: امروز اگر می بینیم که برخی کشورها زیر برجام میزنند و نظام های سلطه علیه ما فتنه می کنند به علت همین پیشرفت هایی است که در تمام حوزه ها داشتیم. 

منتخب اول مردم رشت خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم امروز نوکری مردم را انجام دهیم.

اگر بودجه غیرواقعی بسته شود ۸۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به بدهی شهرداری اضافه می شود

رمضانپور در ادامه به بحث بودجه پرداخت و گفت: سال ۹۶ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه محقق شد اما سال بعد لایحه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان آوردند و با وجود تاکید بر واقعی بستن بودجه در نهایت همان بودجه تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بودجه واقعی تری بسته شده است افزود: بودحه ۶۸۵ میلیاردی برای سال ۹۸ پیش بینی شده است و این در حالی است که با توجه به عملکرد سال ۹۷ شاهد افزایش ۳۷ درصدی بودجه خواهیم بود در حالی که باید تنها ۲۰ درصد بیش از سال قبل در نظر گرفت در غیراینصورت ۸۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به بدهی های شهرداری رشت اضافه خواهد شد.

مجلس نباید همواره آقابالاسری کند باید به مشکلات هم رسیدگی کند

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه به ساخت و ساز در زمین های نسقی پرداخت و گفت: از مجمع نمایندگان و مقام عالی دولت در استان می خواهم در این خصوص فکری جدی کنند. مجلس نباید همواره آقابالاسری کند باید به مشکلات هم رسیدگی کند.

از استاندار، دادستان، مقامات امنیتی، نظامی، نمایندگان و … می خواهم کمیته ای تشکیل بدهند که این وضع بی سامان را در کنار هم ساماندهی کنیم. در دهه شصت همین بزرگان در چارچوب قانون چنین مشکلاتی را رفع می کردند.

رمضانپور نرگسی در ادامه خطاب به سرپرست شهرداری اظهار داشت: ۵۰ نفر بازنشست می شوند اما بدهکاری به بازنشستگی پرداخت نمی شود. زیرساخت بازنشستگی افراد فراهم نیست. فردی ۱۴ ماه نه حقوق بازنشستگی می گیرد و نه از شهرداری حقوق می گیرد.

رشت شهر جنگ زده است/ آسفالت ها وضعیت خوبی ندارند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رشت شهر جنگ زده است خاطر نشان کرد: هرروز خودروها آسیب می بینند و آسفالت ها وضعیت خوبی ندارند. عید نوروز در پیش است و مسافران به رشت می آیند و وضعیت مناسبی نیست. در گذشته اینطور نبود. شهرداران نواحی و مناطق تا ۹ صبح در دفاترشان نبودند. محیط را بررسی می کردند و معضلات را اطلاع می دادند. امروز خبری از این اقدامات نیست. ما در همین شرایط مالی هم می توانیم مدیریت کنیم.

احمد رمضانپور در خصوص فضای سبز شهری و مشکلات موجود گفت: در شهررشت گل و بلبل مصنوعی گذاشته اند. امروز فصل درختکاری است. به جای این همه درخت که قطع شده باید مجددا درخت کاشته شود. سال قبل اتفاق خوبی افتاد و تعدادی درخت کاشته شد که باید امسال نیز این اقدام صورت گیرد.

آرزو دارم ۱۱ نفر در کنار هم باشند

رمضانپور نرگسی همچنین افزود: آرزو دارم ۱۱ نفر در کنار هم باشند. روزهای اول و پیش از ورود به شورا همگی در کنار هم بودیم آیا امروز شورا را طلسم کرده اند؟ نمی خواهم به گذشته برگردم و به طیف بندی ها در هیئت رئیسه و مسائل دیگر بپردازم. مردم بدانند ما در یک فرایند دموکراتیک دو بار شهردار انتخاب کردیم. یکبار حامد عبدالهی که فرزند شهید بود اما برخورد درستی با او صورت نگرفت و در عمل شاهد ارسال کتابچه و پرونده سازی بودیم. پس از آن موضوع نیز به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم قبل از تخصص، تعهد و سلامت نیاز است و حجت جذب را انتخاب کردیم. دوست و دشمن همه به سلامت و دیانت حجت جذب اعتقاد داشتند و دارند. جذب از طیف سیاسی ما نبود. ما از لیست امید آمده بودیم اما از یک اصولگرا حمایت کردیم. به دلیل اینکه به سلامت او اعتقاد داشتیم.

به ما اعلام شده بود که اگر قبل از چاپ آیین نامه در روزنامه رسمی، شهردار را معرفی کنید مشکلی برای تایید ندارد

وی با اشاره به آیین نامه جدید خاطر نشان کرد: مردم بدانند که ما با توجه به تجربه عدم احراز آقای عبدالهی، در خصوص آقای جذب ابتدا با مقامات نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و استانی موارد را مطرح کردیم و در نهایت تهران رفتیم. به ما اعلام شد تا قبل از چاپ آیین نامه جدید در روزنامه سراسری، اگر از سوی شورا شهردار جدید معرفی شود تایید خواهد شد و از آنجا که چاپ آگهی ۱۵ روز طول می کشد اگر قبل از ۲۹ دی انتخاب کنید مشکلی ندارد و ما با هماهنگی این کار را کردیم.

منتخب اول مردم در شورای شهر رشت اعلام کرد: حالاهم با وجود اینکه حق پیگیری برای ما محفوظ است به دلیل آن که حواشی دیگری برای رشت رقم نخورد و مصلحت شهر در نظر گرفته شود از حق قانونی خود جهت پیگیری این موضوع گذشت می کنیم. دست بیعت و وحدت و دوستی می دهیم تا بدون دخالت گروه ها و جناح های بیرونی هرچه سریع تر فکری به حال موضوع انتخاب شهردار شود و در نهایت شهرداری انتخاب کنیم که نقاط ضعف آقای عبدالهی و جذب را هم نداشته باشد و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد./حرف تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 6 =