رییس شورا: تاکید بر پیوند و انسجام اقوام ساکن در رشت / نگرانی شهروندان از بلاتکلیفی شهری که ۶ ماه است که شهردار ندارد

0 90

عصرکاسپین،هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر به منظور بررسی دفترچه بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری رشت برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امروز کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری رشت بررسی می شود.
سید امیر حسین علوی با اشاره به طرح جلسه پیش یکی از اعضای شورا و نمایش نام برخی از اصناف، بیان داشت: طرح ارائه شده جلسه گذشته آقای رسولی، در راستای ترویج فرهنگ بومی و پاسداشت و حفظ زبان مادری بوده است. اگر چه در سنوات گذشته هم مشابه این طرح در شورا ارائه شده بود ولی گویا نوع ارائه و تصاویر نام مغازه برخی از کسبه شائبه هایی ایجاد کرده و فضایی در شهر به راه افتاده که گویا این طرح، قومیت ها را هدف قرار داده است.
وی با اشاره به هم زیستی مسالمت آمیز دیگر اقوام با مردم رشت و گیلان در طول تاریخ تاکید کرد: شورای شهر قصد توهین به هیچ قومیتی را ندارد. دغدغه مردم برای ما ارزشمند است و موضع رسمی شورا حمایت از فرهنگ و زبان مادری است. با توجه به شرایط خاص جامعه تاکید می شود، پهنه ایران اسلامی شامل همه اقوام است که برای یکپارچگی این سرزمین خون داده اند.
علوی ادامه داد: ظرفیت ایران به قدری بالاست که بر اساس ارزش های اسلامی پذیرای همه اقوام است و نگرانی بابت تغییرات اقلیمی ناشی از خشکسالی و مهاجرت دیگر اقوام به گیلان، مشکلی است که قطعا در سطح کلان استان در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
رییس شورا افزود: حفظ اراضی ملی و کشاوری دغدغه همه ماست و همه در تلاشیم ولی نباید درگیر مباحث قومیتی شویم.
علوی با اشاره به سابقه مهمان نوازی گیلانیان تصریح کرد: دو بار در سال گیلان پذیرای میلیونها ایرانی است و در راستای مدیریت درست منابع گیلان و اراضی ملی و کشاورزی، مسئولان ارشد استان باید برنامه ریزی و مدیریت کنند.
رئیس شورا در بخشی از سخنان پیش از دستور جلسه گفت: سال آتی شرایط شهرداری حساس تر است. بعد از شش ماه و چند روز هنوز شهردار نداریم. باید هرچه سریعتر وضعیت شهردار تعیین تکلیف شود. طاقت مردم سر رسیده و شورا باید اولین وظیفه خود را به درستی پیش برده و وضعیت مدیریت شهرداری را روشن نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =