شرکت فولاد خزر روزانه بیش از هزار و ۷۰۰ تن شمش فولادی تولید میکند /حرکت به سمت صنعت سبز مبنای تحول صنعتی گیلان

0 90

عصرکاسپین،مجتمع فولاد خزر گیلان بزرگ‌ترین و استانداردترین تولیدکننده فولاد کشور است که در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد کشور توسط این مجتمع تولید می شود.
رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان به همراه جمعی از خبرنگاران گیلانی از شرکت فولاد خزر بازدید کردند.
فریدون سلیمانی مدیرعامل شرکت فولاد خزر در تشریح روند شرکت عنوان کرد: این شرکت از سال ۹۲ با حضور رئیس جمهور رسما آغاز به کار کرد و روزانه بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن شمش فولادی در این شرکت تولید می‌شود.
سلیمانی افزود:شرکت فولادخزر بالاترین استاندارد تولیدی کشور را دارد که این استاندارد مطابق استاندارد روسیه است و تولیدات فولادی گیلان هم‌ردیف با تولیدات خارج از کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد خزر گیلان گفت: این شرکت بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد کشور را تولید می‌کند اما در حال حاضر کشور نیازمند ۳۶ میلیون تن محصولات صنایع فولادی است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان درجمع خبرنگاران عنوان کرد: گیلان یکی از بزرگترین استانهای تولید کننده فولاد و مقاطع آهنی در کشور است .همچنین گیلان رتبه ی دوم تولید محصولات سلولزی را در کشور دارد و تنها تولید کننده ی قوطی های فلزی آسان بازشو ،شرکت تالک ایرانیان و همچنین شرکت تولید الیاف کربن در گیلان قرار دارد.
دلق پوش افزود : واحدهای صنفی کل استان ۱۰۳ هزار واحد با اشتغالزایی مستقیم ۲۶۰ هزار نفر ،۸۰ فروشگاه زنجیره ای ،۵۸ کارگاه قالی بافی و ۳۵ فروشگاه بزرگ در گیلان مشغول به قعالیت هستند.
وی بیان داشت : مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای شرکت ذوب فولاد خزر از منابع رفع موانع تولید و رونق تولید در نظر گرفته خواهد شد که طی مراحل آثبت نام در سامانه بهین یاب به این شرکت اعطا خواهد شد.
دلق پوش در ادامه افزود :صنعت در گیلان بیش از سه دهه قدمت ندارد چون از استقرار صنایع به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و محیط زیست پاک ،ممانعت می شد اما در گیلان به دنبال رسیدن به صنعت سبز که صنعتی منطبق بر استاندارهای زیست محیطی می باشد ،هستیم
وی گفت : حرکت به سمت صنعت سبز مبنای تحول صنعتی گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 16 =