مدیرکل کمیته امداد گیلان :واگذاری هزار واحد مسکن مددجویان تا پایان سال جاری/ بهره‌برداری از ۲۱۹ واحد در دهه فجر

0 106

عصرکاسپین ،می‌شود که همزمان با دهه مبارک فجر ۲۱۹ واحد از این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری میرسد.

به نقل از کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در گیلان با اشاره به خدمات چهل‌ساله این نهاد به نیازمندان گفت: یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانوارها تهیه مسکن مناسب برای مددجویانی است که فاقد مسکن هستند یا مسکن مناسب ندارند.

وی داشتن سرپناه مناسب را یکی از خواسته‌های به‌حق محرومان دانست و افزود: امیدواریم این مهم با حمایت و همدلی بیشتر دولت و نیکوکاران به‌ویژه خیران مسکن‌ساز به‌طور کامل محقق شود.

اهرابی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در گیلان تصریح کرد: این نمایشگاه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دایر شده که شامل ۴۴ غرفه از دستاوردها و خدمات سازمان‌ها و نهادهای استان است.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه هزار واحد مسکونی بااعتبار ۳۸ میلیارد تومان و با زیربناء میانگین هریک حدود ۵۰ مترمربع تا پایان امسال به مددجویان واگذار می‌شود خاطرنشان کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر ۲۱۹ واحد از این واحدهای مسکونی با زیر بناء ۱۲هزار و ۷۵۶ مترمربع و با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این واحدهای مسکونی شامل ۹۲ واحد روستایی و ۱۲۷ واحد شهری با مشارکت خیران مسکن‌ساز استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح گیلان است که به آن‌ها واگذار می‌شود.

اهرابی تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی و همچنین ساخت سرویس بهداشتی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد گیلان در سال جاری عنوان کرد و گفت: اتمام تعمیر و بازسازی سه هزار و ۹۰۰ مسکن مددجویان شهری و روستایی همراه با سرویس بهداشتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۴۷۲ واحد مسکونی در هفته دولت سال جاری خاطرنشان کرد: از این پروژه‌هایعمرانی ۳۵۲ واحد مسکن روستایی و ۱۲۰ واحد شهری درمجموع با زیربناء ۲۲ هزار و ۲۷۴ مترمربع و با هزینه۱۴ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که تحویل مددجویان داده شد.

شایسته ذکر است از دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در حال اجرا، هزار و ۲۷ واحد مسکن روستایی است که با مشارکت سپاه در حال ساخت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =