در نشست اتحادیه خزر عنوان شد ؛ آثار برگزیده جشنواره خزر به پنجمین جشنواره آستاراخان روسیه راه پیدا خواهند کرد

0 192

عصرکاسپین ؛ نشست اتحادیه خانه های مطبوعات خزر، پنجشنبه ۲۵ بهمن با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مازندران و رییس شورای اسلامی شهر رشت در خانه مطبوعات گیلان برگزار شد.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها خاطرنشان کرد: باید با حضور خبرنگاران بتوانیم امکانات موجود منطقه حاشیه خزر را به نحو صحیح به نمایش بگذاریم تا این امر سبب شود استقبال از جاذبه های مختلف گردشگری ارتقا یابد. 
حمید ضیایی پرور در ادامه تاکید کرد که نماینده خانه مطبوعات سه استان در برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره همکاری و مساعدت های لازم را انجام خواهند داد. 

رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان این موضوع که امروزه دامنه تاثیرگذاری رسانه ها در فضای مجازی و افکار عمومی غیر قابل انکار می باشد، این واقعیت را فرصتی مناسب ذکر نمود که باید مانع از عدم انحراف آن شد. 

سید امیر حسین علوی افزود: مدیریت شهری با نیت تقویت و حمایت از رسانه هایی که رسالت خود را به بهترین شکل انجام میدهند، اقداماتی را انجام داده است. لیکن سایر دستگاههای متولی نیز باید در راستای ایجاد انگیزه و تقویت این رسانه ها اقدام کنند. 

رییس شورا با اشاره به نشریاتی که به صورت مشترک در استانهای شمال کشور در حال فعالیت هستند، به کارگیری از ظرفیت این نشریات را جهت تعرفه ظرفیت های استان و جذب کشورهای حوزه دریای خزر جهت سرمایه گذاری اقتصادی خواستار شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن تشکر از همکاری اعضای اتحادیه خزر گفت ؛ شکل گیری اتحادیه خزر اقدام خوبی است که با کمک معاونت مطبوعات داخلی انجام شد .
خرسندی افزود : تشکیل اتحادیه خزر و برگزاری جشنواره خزر که اولین بار استان های شمالی بانی این کار شدند، موجب همکاری و تعامل بیشتر میان رسانه های سه استان شمالی می شود .
وی افزود : برگزاری این جشنواره برای غنی سازی فضای رسانه ای بسیار مفید و تاثیرگذار است.این جشنواره ها سبب ترغیب اصحاب رسانه به تولید محتوا و رقابت سالم در فضای رسانه ای می شوند .
خرسندی با بیان اینکه جشنواره خزر می تواند پلی باشد برای شرکت آثار برگزیده جشنواره خزر در جشنواره آستاراخان روسیه ، عنوان کرد؛ با ترغیب اصحاب رسانه استان به نگارش و تولید محتوا در حوزه دریای خزر و شرکت در جشنواره خزر ، آثاری که موفق به کسب رتبه در جشنواره خزر شوند میتوانند در جشنواره آستاراخان روسیه نیز شرکت کنند.
حسین داداشی نائب رئیس اتحادیه خانه های مطبوعات خزر
 در پایان جلسه عنوان کرد : مقرر گردید ارائه آثار به جشنواره که تا پایان اسفندماه سال جاری بود بمدت یکماه تا آخر فروردین ماه سال ۹۸ تمدید شودو صاحبان آثار تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده مهلت ارسال خواهند داشت.
وی تصریح کرد : همچنین مقرر شد اختتامیه اولین جشنواره خزر ۲۹خردادسال آینده به میزبانی استان مازندران و بنیاد مستضعفان در مجموعه گردشگری نمک آبرود برگزار شود.
داداشی همچنین  با تاکید بر اینکه آثار برگزیده و منتخب این جشنواره به پنجمین جشنواره کشورهای حاشیه خزر (آستاراخان روسیه) راه پیدا خواهند کرد ،گفت :سال گذشته از بیست اثر ارسالی به جشنواره آستاراخان سه اثر برگزیده از کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی همچنین یادآور شد: شش موضوع برای جشنواره در نظر گرفته شده است و دو موضوع ویژه نیز این جشنواره خواهد داشت.
داداشی خاطر نشان کرد : برای نفرات برتر اول تا سوم هر موضوع و نفرات برگزیده موضوعات ویژه جشنواره پس از داوری مرکز مطالعات وزارتخانه لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدایای نقدی در نظر گرفته شده است.

داداشی نائب رئیس اتحادیه خانه های مطبوعات خزر عنوان کرد : جشنواره اول در مازندران ،جشنواره دوم در گلستان و میزبان جشنواره سوم گیلان خواهدبود.
داداشی در پایان از تعامل و همکاری خوب اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان مازندران و گلستان و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سه استان و همچنین رییس دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد  و اظهار امیدواری نمود این جشنواره با استقبال و مشارکت گسترده مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های تحلیلی خبری سه استان قرارگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + هشت =