مراسم روز درختکاری در پارک شهر رشت برگزار شد

0 99

عصرکاسپین،مراسم روز درختکاری صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی رشت، مدیران شهرداری و شهروندان در پارک شهر رشت برگزار شد.
مراسم روز درختکاری صبح امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند با حضور جمعی از مدیران شهرداری، اعضای شورای اسلامی رشت و شهروندان در پارک شهر رشت برگزار شد.

سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در ابتدای مراسم با گرامیداشت هفته درختکاری اظهار کرد: باغ محتشم رشت یکی از قدیمی ترین پارک های رشت بوده که ۱۴۰ هزار مترمربع مساحت دارد و قدمت آن مربوط به دوران قاجاریه است.

وی با اشاره به اینکه درختان تنومند فعلی باغ محتشم توسط صاحب باغ در دوران قاجار کاشته شد گفت: با توجه به کهولت درختان پارک شهر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تصمیم گرفت درختان را با قطر و ارتفاع مناسب بکارد تا آیندگان از آن بهره گیرند.
محجوب خاطرنشان کرد: به مناسبت روز درختکاری امروز ۱۵۰ اصله نهال در پارک شهر کاشته خواهد شد.
در ادامه مراسم محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با گرامیداشت روز درختکاری اظهار کرد: باید با حفظ و نگهداری فضای سبز قدردان کارکنان زحمت کش فضای سبز باشیم.
وی درخت و فضای سبز را نعمت بزرگ خدادادی دانست و یادآور شد: درخت موجب پاکی آب و هوا شده و موجب شادابی و افزایش نشاط در شهروندان خواهد شد.

عاقل منش با اشاره به اهمیت روز درختکاری ابراز داشت: مقام معظم رهبری هر ساله در روز درختکاری شخصاً نهال خواهند کاشت و این موضوع نشان دهنده اهمیت کاشت درخت و نگهداری فضای سبز است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت تاکید کرد: همه ما باید با تقویت حس مسئولیت در آحاد جامعه در جهت گسترش فضای سبز و زیبا سازی شهر نقش آفرینی کنیم.
عاقل منش با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان بیان داشت: قطعاً مردم گیلان مطالبات فراوانی در حوزه محیط زیست و حفظ دریای خزر دارند و امیدواریم این امانت الهی در استان های شمالی حفظ شود.
وی ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود، احیای تالاب انزلی را از مطالبات مهم مردم گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدوارم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت خبرهای خوشی در این موارد به گوش برسد.
احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت در ادامه مراسم به اهمیت درختکاری و حفظ فضای سبز تاکید کرد و گفت: درخت در حیات و نشاط زندگی نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز در کنار کاشت نهال اهمیت بالایی دارد گفت: همه باید به سهم خود در توسعه سرانه فضای سبز گام برداریم.
اجرای سرود توسط دانش آموزان مدارس، کاشت نهال توسط مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی رشت و اهدای نهال رایگان به شهروندان از دیگر برنامه های روز درختکاری بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =