نشست تخصصی جشنواره رسانه و مدیریت شهری رشت برگزار شد

0 102

عصرکاسپین ؛ در نشست تخصصی جشنواره رسانه و مدیریت شهری؛
علوی: انتخاب تیم کیفی برگزار کننده باعث اطمینان خاطر اعضای شورای شهر

عاقل منش: برگزاری کیفی تضمینی جهت استمرار برگزاری جشنواره در سالهای آتی

ذاکری: تعریف نظام پرداختی مشخص در راستای حمایت از رسانه ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – پنجشنبه ۹ اسفند نشست تخصصی جشنواره رسانه و مدیریت شهری با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، تیم اجرایی، داوران و هیئت ناظر در سالن جلسات شورای اسلامی شهر رشت برگزار گردید.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از ارکان اجرایی جشنواره، روابط عمومی، هیئت داوران و ناظران اظهار داشت: با توجه به چهره های شاخص حاضر در تیم داوری، اعضای شورای شهر از برگزاری کیفی این جشنواره و احقاق حقوق شرکت کنندگان اطمینان خاطر دارند و به همین علت بنده و هیچ یک از اعضای شورا در جزئیات این موضوع ورود نکرده و از استقلال آرای کمیته تخصصی داوران حمایت می کنند.

سید امیر حسین علوی در ادامه بیان داشت: امید میرود برگزاری کیفی این جشنواره باب نهادینه شدن آن را رقم زده و در سالهای آتی شاهد برگزاری این جشنواره در ابعادی وسیع تر باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز با بیان این مطلب که انجام اقدامات فرهنگی دشواری های خاص خود را داشته و لزوم اجرای کیفی آن مستلزم بکارگیری نظرات و حضور متخصصین امر میباشد و با اشاره به برگزاری موفق تئاتر خیابانی خواستار ارتقا کیفیت در برگزاری جشنواره مطبوعات شد.

عاقل منش با اشاره به اینکه در سالهای اخیر همواره از ظرفیت رسانه ها به عنوان یک بازوی قابل اتکا در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری استفاده گردید، بر لزوم حمایت هدفمند از رسانه ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: امید میرود با برگزاری این قبیل جشنواره ها و معرفی گزینه های برتر و تشریح علل انتخاب آنها و در کنار آن برگزاری کارگاههای آموزشی باعث ارتقا سطح خبری در شهر رشت شویم.

بهراد ذاکری نیز با حمایت از کلیات برگزاری جشنواره و تقدیر از برگزار کنندگان آن اظهار داشت: متاسفانه به دلیل سیاست گذاری های غلط در دوره ای و به علت تزریق بی برنامه منابع به حوزه رسانه شاهد افت برخی رسانه ها بودیم و فضای نقد سازنده به فضای تخریب مخالفین تبدیل شده است.

وی افزود رسانه ها با نقد منصفانه و دلسوزانه باید فضایی ایجاد کنند که مسئولین در مسیر توسعه شهر و انجام وظایف خود گام بردارند و مدیریت شهری نیز وظیفه دارد با تعریف نظام پرداختی مشخص و شفاف از رسانه ها حمایت کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورا با تقدیر از رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، برگزاری این جشنواره را بدون حمایت اعضای شورای شهر غیر ممکن دانست.

سید پیام جعفری نیا افزود: انتخاب داوران با حساسیت صورت گرفته و افراد خوشنام، متخصص و دارای استقلال نظر در این حوزه انتخاب شدند تا بتوانند بهترین آثار را با رعایت موازین صحیح رقابت انتخاب کنند.

سروش علیزاده به عنوان مدیر اجرایی جشنواره با ارائه گزارشی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره اظهار داشت: ۲۸۰ اثر در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده که ۱۸۰ اثر مکتوب در قالب مقاله، خبر، گزارش و ۱۰۰ اثر در قالب عکس از ۲۲ عکاس می باشد که با نظر هیئت داوران و نظارت اعضای ناظر، نتیجه نهایی در روز اختتامیه اعلام و از برگزیدگان تقدیر صورت می گردد.

در ادامه دکتر محمدپور عضو کمیته داوران با بیان این مطلب که رویه داوری الگو گرفته از روند جشنواره های ملی میباشد بر اصل بی طرفی و اعمال دیدگاه تخصصی هیئت داوران تاکید نمود و رعایت اصول علمی در حوزه خبرنویسی را تراز اصلی انتخاب داوران ذکر کرد.

محمود فتاحی نیز اعتقاد به استقلال رای سایر داوران را علت حضور در این کمیته دانست و بر لزوم اجرای کیفی این جشنواره و نهادینه کردن آن برای سالهای آتی تاکید کرد.

خورسندی، مدیر عامل خانه مطبوعات استان گیلان نیز یکی از شاخصه های معرفی رسانه های برتر را برگزاری جشنواره های تخصصی دانست و افزود: خوشبختانه با وجود برگزاری چندین جشنواره در سال جاری استقبال از جشنواره مطبوعات شورای شهر قابل توجه بوده و آثار مطلوبی نیز در این حوزه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است و از مجموعه شورا و روابط عمومی این مجموعه جهت برگزاری جشنواره تقدیر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 2 =