یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

0 304

همزمان با ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش عصرکاسپین ؛روز گذشته مراسم بزرگداشت ۲۲ اسفند (روز بزرگداشت شهدا) “یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی گیلان” با حضور پرشور اساتید، مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، در این مراسم گفت: روز شهید روز ارزش ها است و همه ما اذعان داریم که شهدا در جای جای انقلاب حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم کشور ما علی رغم همه فشارها و تهاجم ها مردانه ایستاده اند به خاطر شهداست و آنچه که توانسته است انقلاب اسلامی را بیمه کند خون شهداست .

لازمه حفظ انقلاب ارایه خدمات صادقانه به مردم است
دکتر یوسف زاده اضافه کرد: مردم دل بسته و علاقه مند به این نظام هستند و تلاش دارند تا از کیان انقلاب دفاع کنند و لازمه حفظ این روحیه ارایه خدمات صادقانه به مردم است. وی با اشاره به این که وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: امروز با گذشته متفاوت است دیروز دشمن روبروی ما ایستاده بود و اسلحه در دست داشت اما اکنون دشمن را در روبروی خودمان نداریم و دشمن تلاش دارد با رخنه کردن در صفوف ما و با ایجاد تفرقه و هرج و مرج و با فشارهایی که وارد می کند مردم را به آستانه تحملشان برساند و از این طریق به نیات خود برسد اما آستانه تحمل مردم ما در کوران بعد انقلاب آب دیده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این که امروز در خط مقدم جنگ کادر درمان و کسانی که مایحتاج غذایی مردم را تامین می کنند هستند، خاطر نشان کرد: امروز نبرد ما نبرد اقتصادی است، دیروز رزمندگان ما در جلوی صف بودند و با دشمن می جنگیدند و کادر درمان نقش حمایتی داشت، اما امروز تامین کنندگان مایحتاج اولیه مردم به خصوص تامین کنندگان مواد غذایی و تامین کنندگان سلامت جامعه در خط مقدم هستند و رزمندگان و نیروهای نظامی پشتیبان آن ها محسوب می شوند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال این شیوه های جدید جنگ هستند و تلاش دارند با ایجاد نا امنی و تفرقه به نظام ضربه بزنند از نیات خود به راحتی دست بر نمی دارند و با طولانی شدن زمان به دنبال این هستند تا به صفوف ما حمله کنند و این ما هستیم که باید با استفاده از عقلانیت و تجربیاتی که آموخته ایم با همدلی و همراهی یکدیگر از این شرایط سربلند بیرون بیایم .

دکتر یوسف زاده تاکید کرد: سال آینده از نظر اقتصادی سال سختی است، قطعا در این شرایط فشارها بیشتر خواهد شد. هر چه مقاومت ما بیشتر می شود دشمنان هم فشارها را بیشتر می کنند. وی ادامه داد: همان طور که ما در آزمون های گذشته سربلند بیرون آمده ایم، در این آزمون نیز که دشمنان در پیش روی ما قرار داده اند با خود باوری و با تکیه بر خون شهدا و گذشته ارزشمندی که داشته ایم، خواهیم توانست نه تنها در عرصه های سیاسی و نظامی بلکه در عرصه های علم و اقتصاد هم سرافراز شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: قطعا تامین اقتصادی و معیشتی مردم یکی از ارکان حفظ جامعه است و اگر در این شرایط سخت بتوانیم اوضاع اقتصادی را با تکیه بر داخل و پیشتازان عرصه علم و دانش پیش ببریم، می توانیم گام های بزرگی در تمامی عرصه ها برداریم و اگر این سنگرهایی را که برای دفاع از انقلاب و نظام است را به خوبی حفظ کنیم، قطعا می توانیم از این آزمون هم سربلند بیرون بیایم.

در ادامه این مراسم سردار حق بین با اشاره به مباحث تربیتی، اخلاقی و امورات نظامی و استراتژیک اظهار کرد: دشمن از هر طریقی می خواهد اختلاف بیاندازد و امروز مهمترین موضوع اقتصاد است هر چقدر ما با وحدت بیشتری در کنار هم زندگی کنیم مشکلات را راحت تر برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها نمی توانند این انقلاب را از ما بگیرند اقتداری که شهدا به وجود آورده نسل به نسل منتقل می شود و این وظیفه ما است که به نسل آینده بیاموزیم که هیچ وقت با دنیای غرب دست دوستی ندهند.

در ادامه این مراسم آیین رونمایی از کتاب- یادگار ماندگار با تالیف محمد رضا بینش برهند انجام شد و کتاب دانشگاه جبهه ها با موضوع خاطرات شهدای دانشجو و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین کتاب حلاوت شهادت با موضوع خاطرات امدادگر و پرستار سیده فاطمه زهرا شفیع پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور مسوولان استانی رو نمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − چهار =