رییس شورای شهر رشت: تاخیر در انتخاب شهردار، مصداق قصور در انجام وظایف است

0 107

عصرکاسپین ؛ هفتاد و نهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت به دلیل عدم حضور ۴ عضو شورای شهر رشت، به صورت غیر رسمی برگزار شد.

در این جلسه که قرار بود نامزدهای پست شهرداری رشت بررسی شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، بصورت غیر رسمی برگزار گردید.

رئیس شورا پس از تاخیر دو ساعته و عدم حضور ۴ عضو شورای شهر رشت، اظهار داشت: امروز ضروری ترین وظیفه شورای شهر رشت انتخاب شهردار است و به همین منظور در جلسه قبلی و جلسه غیر رسمی شب گذشته، همه اعضای شورا اتفاق نظر داشتند که باید هرچه سریعتر فرآیند قانونی انتخاب شهردار صورت گیرد و پیرو اتفاق نظر این جلسه برگزار شد.

سید امیر حسین علوی افزود: اگرچه ۴ عضو محترم شورا حضور ندارند اما به احترام باقی اعضای حاضر و خبرنگاران، جلسه بصورت غیر رسمی برگزار می گردد.

وی تاکید کرد: انتخاب شهردار، موضوعی نیست که به زمان بسپاریم و تعلل نماییم. پایان سال کاری شهرداری است، هزینه های زیادی در روزهای پایانی سال نیاز داریم و در نامه عدم تایید آقای جذب از سوی وزارت کشور ،تاکید شده شورای شهر باید در اسرع وقت شهردار انتخاب نماید.

علوی تصریح کرد: اگرچه در مذاکرات شفاهی هم با دوستان وزارت کشور مطرح کردیم و تاکید شده باید ظرف ۱۰ روز شهردار را معرفی کنید ولی نباید تاخیر داشته باشیم.

رئیس شورا ابراز کرد: اگرچه در شهرهای دیگر نیز باز تاخیر در انتخاب شهردار دیده می شود، اما برای بنده دردناک است که بگویم تاخیر در انتخاب شهردار مصداق قصور در انجام وظایف قانونی شوراست. اگرچه اعتقاد دارم قصوری رخ نداده و وزارت کشور در پاسخ تاخیر داشته است ولی این تاخیر از مصادیق قصور لحاظ شده و ممکن است حتی تا پای انحلال شورا پیش برویم و رسما این موضوع اعلام می کنم.

وی افزود: عنوان می شود، برخی دنبال شکایت و دیوان هستند. فارغ از اینکه هر فرد حق شخصی دارد و باید دنبال آن باشد ولی باید به قانون احترام بگذاریم و فصل الخطاب قانون است. اما حق بزرگتر مردم و شهر هستند و اگر قرار باشد با حق مردم با سهل انگاری برخورد شود، با این موضوع با تمام توان مقابله خواهم کرد.

علوی ادامه داد: بحث انتخاب شهردار از دو جنبه راهبردی برای ما مهم است.۷ ماه است، شهر انتظار داشتن شهردار را می کشد. بنا ندارم خاطر مردم را با ناگفته ها مکدر کنم ولی باید به خواست مردم توجه کرد. کارهای ناتمام زیادی داریم. اگرچه تک تک موضوعات را اعضای شورا شخصا پیگیری می کنند، اما سیستم نیاز دارد که یکنفر ارشد باشد تا در پیگیری و اجرا دچار مشکل نشویم و جای تعارف و تاخیر در زمان نیست.

وی افزود: از همکاران شورا می خواهم به بقیه اعضای شورا نیز اطلاع و تذکر دهند تا این موضوع جدی گرفته شود.

رییس شورا در پایان جلسه متذکر شد که اگر جلسه فردا که با درخواست ۷ عضو به بنده صورت گرفته است، تشکیل نشود، برای جلسه فوق العاده با فرماندار مکاتبه خواهم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − هشت =