مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد: ایجاد چهار هزار شغل با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان برای مددجویان گیلانی در سال جاری

0 137

عصرکاسپین؛مدیر کل کمیته امداد گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رشت از ایجاد چهار هزار شغل در سال جاری برای مددجویان این نهاد با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد تومان خبر داد.

عباس اهرابی با بیان اینکه در حال حاضر۱۱۶هزار و۴۰۰ خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: ۵۲درصداز این خانوار را سالمندان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به نام حضرت امام خمینی ( ره) مزین شده است افزود: هدف از تاسیس این نهاد انقلابی کمک و یاری رساندن به مستضعفان و به فرموده حضرت امام (ره) پابرهنگان جامعه است.

اهرابی سال ۹۷ را سال پرکاری برای امدادگران کمیته امداد در حوزه های خدمت رسانی به محرومان عنوان کرد و ادامه داد: امروزباتوجه به شرایط اقتصادی کشور، هر چقدر کارکنیم فقر، یک قدم از ما جلوتر است اما با کمک و همدلی همه سازمان ها و نهادها و به ویژه نیکوکاران اجازه نمی دهیم کمرمددجویان این نهاد زیر بار مشکلات زندگی خم شود.

مدیرکل کمیته امدادگیلان از ایجاد چهارهزار شغل در سال جاری برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: مقوله اشتغال ازفعالیت های اصلی برای توانمندسازی خانوارهااست و برای ایجاد چهار هزار شغل برای مددجویان بیش از ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اهرابی با تاکید بر اینکه وام های کمیته امداد به سمت انحراف نمی رود تصریح کرد: بااینکه میدانیم اشتغال هزینه بالایی دارد اما با ۳۰ میلیون تومان برای چندین نفر شغل ایجاد می کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده و هستند گفت: مردم ما مردم بسیار خوبی هستند و ما به داشتن چنین مردمانی به خود افتخار می کنیم.

اهرابی ساخت مسکن برای محرومان را از اهداف مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: ساخت ۶هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی با ۹۲میلیارددر گیلان آغاز شده است که ان شاالله با کمک سپاه تا شهریورماه ۹۸ به پایان می رسد.

وی با اشاره به کمک های مردمی در سال جاری برای حل مشکلات محرومان خاطرنشان کرد: کل درآمد سال جاری این نهاد از مشارکت های مردمی ۷۱میلیارد تومان بوده که در بحث زکات هم هفت میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان توسط مردم پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات فرهنگی به خانوارهای تحت حمایت افزود: هر خانواده باید از لحاظ فرهنگی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و به توانمندی فرهنگی برسد.

اهرابی به تحت حمایت بودن بیش از هشت هزار یتیم و فرزند محسنین در گیلان اشاره کرد و افزود: ایتام و نیازمندان چشم انتظار کمک و همدلی مردم ونیکوکاران هستندتاسال جدید را با شادی و نشاط تحویل کنند.

وی با قدردانی از کمک های مادی و معنوی مردم و نیکوکاران به نیازمندان گفت : مردم و نیکوکاران با خاطری آسوده کمک های خود را به کمیته امداد اهداء کنند و مطمئن باشند که نوکران آن ها در این نهاد تمام کمک ها را به صاحبان اصلی یعنی ایتام و نیازمندان می رسانند زیرا دین مردم به گردن ما است.

وی در پایان افزود: شب عید نزدیک است و امیدواریم همه مردم و مسئولان کمک کنند تا شرایط مناسبی برای ایتام و محرومان در آستانه سال جدید فراهم شود.

شایسته ذکر است مردم نیکوکار گیلان می توانند کمک های خود را به دفاتر کمیته امداد در سراسرگیلان اهداء و یا با شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − 3 =