چرا بانک های نظامی ادغام می شوند؟

0 100

عصرکاسپین ؛ معصومه آقاپور علیشاهی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر ادغام بانک های نظامی گفت: ادغام این بانک ها از یکسو تهدید و از یکسو فرصت تلقی می شود که نقطه مثبت این اقدام افزایش نظارت بانک مرکزی بر فعالیت این بانک ها است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با  ادغام بانک های نظامی وضعیت بانک هایی که شرایط افزایش سرمایه آنها مناسب نبوده بهبود می یابد، افزود: ادغام بانک های نظامی مانع گسستگی تصمیمات می شود، چراکه در شرایط کنونی هر بانکی به شیوه مجزا عمل کرده و سبب ایجاد آشفتگی بین مردم می شود.

 

گسستگی تصمیمات بانکی زمینه فساد مالی و سیستمی را افزایش می دهد

وی با تاکید بر اینکه گسستگی تصمیمات بانکی زمینه فساد مالی و سیستمی را افزایش می دهد، ادامه داد: ادغام بانک ها از یکسو تهدید تلقی می شود، چراکه بانک هایی که وضعیت سرمایه آنها منفی بوده با بانک هایی که وضعیت سرمایه آنها مثبت بوده ادغام و در این بین بانک هایی که وضعیت مناسبی داشته اند، متضرر می شوند.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه با ادغام بانک های نظامی بانک های با شرایط سرمایه خوب تنبیه و بانک های با وضعیت سرمایه منفی تشویق می شوند، اظهار داشت: ادغام بانک ها در راستای دولت الکترونیک صورت گرفته چراکه در برنامه بانکداری الکترونیک ادغام بانک ها سبب می شود که ارائه خدمات بانکی بهبود یابد.

ادغام بانک های نظامی در راستای ساماندهی وضعیت سرمایه بانک ها انجام می شود

وی با بیان اینکه اقتصاد امروز بدون ابزارها و روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک اساساً قابل‌تصور نیست، افزود: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های فراوانی که در قالب تحریم‌ها طی سال‌های متمادی علیه کشورمان اعمال ‌شده، بانک مرکزی و شرکت‌های مرتبط با این بانک توانسته‌اند، گام‌های بلندی در راستای همگام‌ سازی زیرساخت‌ها وپرداخت ‌الکترونیک در ایران بردارند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ادغام بانک های نظامی در راستای ساماندهی وضعیت سرمایه بانک ها، اجرای دولت الکترونیک و کاهش هزینه های بانکی با کاهش تعداد شعب و تعداد کارکارکنان انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =