مراسم روز جهانی ساعت زمین در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود

0 107

عصرکاسپین؛مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت اعلام کرد: مراسم روز جهانی ساعت زمین در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود .مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت گفت: برای هشتمین سال متوالی مراسم روز جهانی ساعت زمین هم زمان با سایر نقاط دنیا ساعت ۲۰:۳۰ روز دهم فروردین در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.
طیبه بینا مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت اعلام کرد: برای هشتمین سال متوالی مراسم روز جهانی ساعت زمین در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به وقت محلی ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار می‌‌ شود.

بینا افزود: شعار برنامه امسال مراسم روز جهانی ساعت زمین «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» است.

مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با اشاره خاموشی ساختمان ساعت شهرداری رشت در مراسم روز جهانی ساعت زمین تصریح کرد: بدون تردید خاموشی نمادین المان های مهم شهری همزمان در سراسر جهان به مدت یک ساعت نشانه اهمیت کاهش مصرف انرژی در جهان است.

وی اذعان داشت: در هشت سال برگزاری برنامه ساعت زمین در ایران مشارکت مردم و مسئولان رو به گسترش بوده و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ شهر و کلانشهر از سراسر ایران به این طرح پیوستند.

بینا اضافه کرد: «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» شعار برنامه امسال بوده و در واقع بهترین راهکار مدیریت کاهش مصرف، استفاده مجدد آن است و همچنین با توجه به محدود بودن منابع زمین، خلق ایده برای استفاده دوباره از وسایل قدیمی یکی از روشهای کارآمد در کاهش تولید انرژی و استفاده مجدد است.

وی در پایان با قدردانی از پیگیری و سیاست گذاری های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: برنامه ساعت زمین سال ۲۰۱۹ مصادف با دهم فروردین ۱۳۹۸ با مشارکت گسترده خانواده شهرداری جهت کاهش مصرف انرژی، پررنگ‌‌تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =