نامناسب بودن وضعیت مالی”، علت عدم کمک ۵۸.۶ درصد ایرانی‌ها به سیل‌زدگان

0 96

عصرکاسپین / نتایج نظرسنجی ملی بهارانه ایسپا نشان می‌دهد از بین کسانی که تاکنون به سیل‌زدگان کمک نکرده‌اند، ۵۸.۶ درصد “نامناسب بودن وضعیت مالی” خود را به عنوان مهم‌ترین علت عدم کمک به سیل‌زدگان اعلام کرده اند .

این در حالی است که ۱۷.۴ درصد نیز گفته‌اند در روزهای آینده کمک خواهند کرد و ۱۸.۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند مطمئن نیستند کمک‌ها به مردم سیل‌زده برسد؛ در این میان ۵.۱ درصد افراد به سایر موارد اشاره کرده‌اند.

گفتنی است این نظرسنجی ملی در روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است.

۴۲.۶ درصد مردم به سیل‌زدگان کمک کرده‌اند

بر اساس اعلام پیشین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، ۴۲.۶ درصد مردم اعلام کرده‌اند در چند روز گذشته به سیل زدگان کمک کرده‌اند و ۵۷.۴ درصد در این زمینه کمکی نکرده‌اند.

همچنین بر اساس نظرسنجی دیگری که ایسپا انجام داده، ۳۱.۳ درصد کسانی که به سیل‌زدگان کمک کرده‌اند، از طریق هلال احمر کمک‌های خود را به دست سیل‌زدگان رساندند. ۱۴.۳ درصد افراد هم از طریق مساجد و حسینیه‌ها برای کمک به سیل‌زدگان اقدام کردند.

بر اساس نظرسنجی فوق، ۸.۱ درصد مردم نیز اعلام کرده‌اند که کمک‌های خود برای سیل‌زدگان را به وسیله کمیته امداد امام خمینی (ره) به دست آن‌ها رسانده‌اند. ۱۲.۷ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به صورت مستقیم به مناطق سیل‌زده کمک کرده‌اند.

تنها ۳.۱ درصد از مردم از طریق چهره‌های مشهور مانند هنرمندان، ورزشکاران، استادان دانشگاه و… به هموطنان سیل‌زده کمک کرده‌اند.

بقیه پاسخگویان نیز از طریق سایر سازمان‌ها و یا نهادهای خیریه نسبت به کمک به سیل‌زدگان اقدام کردند.

منبع :ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هجده =