شناسایی سرشبکه و توقیف بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز

0 107

عصرکاسپین / بزرگ ترین محموله سوخت قاچاق و یکی از سرشبکه های اصلی قاچاق سوخت توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز شناسایی و توقیف شد.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز و شناسایی یکی از سرشبکه های اصلی قاچاق سوخت توسط رزمندگان این نیرو خبر داد و گفت: طی این عملیات غافلگیرانه و موفق که در پی سلسه اقدامات اطلاعاتی دقیق و هوشمندانه صورت گرفت، از یک کشتی ۱۰ هزار تنی، بیش از ۱۲ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شد.

وی افزود: در همین رابطه ۲۱ نفر از ملیت های گوناگون منطقه ای و فرامنطقه ای دستگیر شدند که پس از انجام بازجویی های اولیه، این محموله به همراه قاچاقچیان دستگیر شده، برای طی مراحل قانونی و قضایی به مقامات مسئول تحویل داده شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این محموله بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاقی است که تاکنون در خلیج فارس و تنگه هرمز شناسایی و توقیف شده است، گفت: این کشتی ۱۳۱ متری قاچاق سوخت، از کلاس شناورهای سنگین نفتکش به شمار می آید و با توقیف این محموله یکی از باندهای اصلی و سرشبکه های قاچاق سوخت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاشی و ضربه سنگینی به یک شبکه اصلی قاچاق سوخت در استان هرمزگان وارد آمد.

دریادار تنگسیری تصریح کرد: این مأموریت بر اساس راهبرد مبارزه با قاچاق و پیرو ابلاغ مأموریت از سوی فرماندهی کل سپاه صورت گرفته و به یاری خداوند با قدرت و قاطعیت ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =