شورای شهر رشت؛ از عملکردها تا انتقادهای منصفانه و غیر منصفانه

0 94

عصرکاسپین /اخیرا نقد عملکرد شورای پنجم از جمله مواردی شده است که عده ای آن را آغاز کرده اند،فارغ از موضوع انتخاب شهردار،قطعا افراد قوی و قدرتمندی در شورای پنجم حضور دارند که هر کدام جداگانه وزنه ای قوی برای شهر هستند.
نصرتی با رای اعتماد ۱۱ نفره شورای پنجم سکان شهرداری را در دست گرفت اما به دلایلی شهر را تنها گذاشت و این آغاز فضایی نه چندان خوب برای شورای پنجم بود.
علی رغم حواشی به وجود آمده در صحن شورا،سرانجام حامد عبدللهی بعنوان شهردار منتخب رشت انتخاب شد اما رد صلاحیت وی سبب شد که حجت جذب دیگر عضو شورا توسط شورای شهر رشت بعنوان شهردار به وزارت کشور معرفی شود،با توجه به رایزنی های صورت گرفته جذب آماده برای حضور در راس شهر بود که خبر عدم صلاحیت وی در میان رسانه ها به گوش رسید،حجت جذب دومین شهردار منتخب شورای پنجم به دلیل عدم تطابق با آیین نامه وزارت کشور مبنی بر داشتن ۹ سال مدیریت میانی رد صلاحیت شد و همین امر سبب شد که انتقادها از شورای پنجم به اوج خود برسد.
اما این انتقاد های ناخوشایند در نهایت موجب شد که شورای شهر رشت برای رهایی از آن،و رسیدن به یک آرامش،به یک همدلی دوباره برسند و بدور از هرگونه حواشی، شهرداری با اکثریت رای به وزارت کشور معرفی کنند‌.
سرانجام در بین نام های مطرح شده،حسین علیقلی زاده گزینه ای بود که با ۱۱ رای شورا انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد.
این امر نشان داد که اگرچه در شورا سلیقه ها و نظرات متفاوت است اما اعضا برای آرامش مردم و شهرشان و آرام کردن جو موجود،حاضرند در نهایت از تفکرات خود عبور کنند و یک تصمیم درست و منطقی برای منافع شهرشان بگیرند.
اما متاسفانه سومین شهردار رشت هم مورد تایید وزارت کشور نبود و نامه عدم صلاحیت وی بدون هیچ توضیحی به دست شورا رسید.

بی شک تصمیمات شورای پنجم در انتخاب شهردار بدون حرف و حدیث نبوده و نیست اما امروزه فضای سیاسی موجود و تقابل سلیقه ها امر ناگزیری است که نمی توان آن را نادیده گرفت،اما مطمئنا این شرایط نباید سبب آسیب به شهر و مانع توسعه آن باشد.
اعضای شورای شهر در انتخاب سومین شهردار خود مسیر درستی را انتخاب کردند اما وزارت کشور بار دیگر با تصمیمات خود به این مسیر خدشه وارد کرد تا شهر رشت همچنان بدون شهردار باشد و رسانه ای منتقد همچنان شورای پنجم را مقصر اصلی این وضعیت بدانند.
اکنون شهر رشت بیش از هرچیزی نیاز به حمایت و یاری دارد تا با حاکمیت فضای آرام و بدون تنش،شهرداری قدرتمند راس امور را در دست بگیرد و آرامش را به شهر بازگرداند
شهرداری کاردان و آشنا با مدیریت شهری که بتواند با تدابیر خود و کمک اعضای شورا،شهر رشت و شهرداری را از بحران موجود خارج کند و آن را به سمت توسعه سوق دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + نوزده =