آیین ” روز جهانی ساعت زمین” در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد

0 130

عصرکاسپین/مراسم روز جهانی ساعت زمین به همت مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت و با حضور فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت دهم فروردین ماه در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد.

در این مراسم هم زمان با اقصی نقاط دنیا ساختمان ساعت شهرداری رشت و سایر ساختمان های بافت مرکزی رشت از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت خاموش شدند.

طیبه بینا مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در این مراسم با قدردانی از مشارکت انجمن های مردم نهاد در برگزاری این مراسم اظهار کرد: امسال برای هشتمین سال متوالی مراسم بزرگ جهانی ساعت زمین در سراسر دنیا برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم را صرفه جویی انرژی و ادامه حیات زمین عنوان کرد و افزود: شعار امسال مراسم روز جهانی ساعت زمین ” تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد” است.

بینا با اشاره به اینکه کاهش مصرف انرژی و استفاده مجدد براساس ۵ محور برنامه ریزی می شود اضافه کرد: برای کاهش مصرف انرژی باید کاهش مصرف پلاستیک، افزایش پیاده روی، استفاده از منابع غذایی پایدار و ..است.

مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در پایان به ترویج آموزش و فرهنگ سازی میان شهروندان تاکید کرد.

سجاد حسینی از فعالان حوزه محیط زیست و پرسنل شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: هر لحظه از انرژی و منابع زمین مصرف می کنیم.

وی هدف از برگزاری مراسم ساعت زمین را توجه به زمین عنوان کرد و افزود: انسان ها هر لحظه از انرژی زمین استفاده می کنند و بدون آنکه متوجه باشند منجر به افزایش دمای زمین می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه مراسم ساعت زمین یک رویداد جهانی است گفت: شهرداری رشت جزو پنج شهر اول ایران بود که به این پویش جهانی پیوست و امسال برای هشتمین سال متوالی این مراسم برگزار می شود.

در ساعت خاموشی زمین به غیر از ساختمان تاریخی شهرداری رشت، ساختمان پست، ساختمان میراث فرهنگی، ساختمان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، چهار راه گلسار، میادین ولیعصر، مصلی و گاز نیز به صورت نمادین خاموش شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − پنج =