مردم شهرستان لاهیجان به کمک هموطنان سیل زده می شتابند

0 103

عصرکاسپین/کمیته هماهنگی شهرستان لاهیجان به منظور دریافت و ارسال کمک های مردمی به هموطنان استان های خسارت دیده از سیل در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد و آماده دریافت کمک های شهروندان می باشد.

روز سه شنبه اعضای کمیته هماهنگی کمک رسانی به مناطق سیل زده شهرستان لاهیجان متشکل از فرماندار و معاونان فرمانداری لاهیجان، امام جمعه ، فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان در نشستی با نمایندگان رسانه های گروهی و فضای مجازی لاهیجان برای دریافت و ارسال کمک های مردمی اعلام آمادگی کردند.

فرماندار شهرستان لاهیجان در این نشست از نمایندگان رسانه های شهرستان لاهیجان خواست در امر خیر کمک رسانی و تلطیف فضای رسانه ای به منظور دریافت کمک های مردمی و ارسال آن به هموطنانی که در سیل اخیر خانه و اثاثیه زندگی خود را از دست داده و نیازمند هستند، همکاری نمایند.

اسماعیل میرغضنفری افزود: کمیته هماهنگی شهرستان لاهیجان به منظور دریافت کمک های مردمی متشکل از فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس ، فرمانده سپاه ، معاونان سیاسی و عمرانی فرمانداری لاهیجان تشکیل شده است و آماده دریافت و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی مردم با محوریت استانداری به استان های آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته در انتظار اعلام نحوه تامین نیازها و کمک رسانی و چگونگی آن از سوی استانداری و مقامات استانی می باشند تا با اطلاع رسانی بیشتر به شهروندان خیر و نوع دوست شهرستان نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه کمک های مردمی بهتر است بصورت متمرکز انجام شود تا این کمک ها به دستگاه ها و سازمان های متولی تحویل شود، اظهارداشت: نیازمند کمک همه بویژه رسانه های گروهی در این امر انسانی هستیم و رسانه ها می توانند فضایی ایجاد کنند که کمک های بیشتری تامین و ارسال شود.

میرغضنفری گفت: چادرهای هلال احمر در سطح شهرستان آماده دریافت کمک های مردمی است ولی برای کمک های منسجم و سازماندهی شده منتظر دستور نحوه کمک رسانی و جمع آوری کمک های مردمی از سوی مقامات بالادست هستیم.

وی یادآورشد: براساس فرهنگ ایرانی و مبانی دین اسلام کمک به هم نوعان و هموطنان امری انسانی و ارزشمند است و همگان در این امر وظیفه شرعی و دینی دارند زیرا روزی ممکن است این حادثه برای مردم و استان ما اتفاق بیافتد که ما نیازمند به کمک هموطنان خود باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =