وقتی که سیل موجب گرانی پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی می شود

0 116

عصرکاسپین/متاسفانه در چند هفته اخیر قیمت برخی از محصولات نظیر پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی با نوسانات چشمگیری در بازار روبه رو شده است.

شهریار حنیفی، مدیر توسعه بارزگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر و بارش‌های فراگیر در سراسر کشور مشکلاتی را در حمل و نقل، زمان ارسال، کمبود و عرضه انواع محصولات از جمله پیاز و سیب زمینی ایجاد کرده که متاسفانه با نوسان قیمت مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این فصل سال معمولا از دزفول، خوزستان و ایلام محصولات عرضه می‌شود، تصریح کرد: به دلیل شرایط موجود و نامساعد بودن آب و هوا در این شهرستانها عرضه محصولات امکان پذیر نیست.

مدیر توسعه بارزگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، افزود: در حال حاضر تمام توزیع کنندگان استانها، در هرمزگان پیاز و سیب زمینی خریداری می‌کنند لذا در این راستا بر این استان فشار زیادی وارد شده است.

حنیفی در ادامه بیان کرد: تحت هر شرایطی به دنبال راه کاری هستیم که قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار به تعادل برسد.

وی به افزایش ۲ برابری قیمت گوجه فرنگی در استان خبرداد و گفت: متاسفانه به دلیل پایان آمدن ارزش پول صادرات گوجه فرنگی در استان با مشکل مواجه شده و همچنین این محصول به عراق و سوریه نیز فرستاده می‌شود.

مدیر توسعه بارزگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اقلام قابلیت ماندگاری ندارند توصیه می‌شود از خرید زیاد پرهیز شود چرا که موجب تحریک بازار و سودجویی دلالان می‌شود.

حنیفی در پایان با اشاره به اینکه در سه مرحله گوشت قرمز در سطح استان عرضه شده است، یادآور شد: سایر اقلام از جمله برنج و شکر به اندازه کافی موجود بوده و در سطح استان توزیع شده است./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 19 =