پرداخت حقوق های معوقه شهرداری رشت با درایت دو مدیر مستقل و بومی

0 177

عصرکاسپین/ وقتی نام شهرداری رشت به میان می آید از نخستین مواردی که به ذهن هر مخاطبی می رسد حقوق های معوقه و بدهی های کلان این شهرداری است اما در ماه های اخیر روند متفاوتی را شاهد بوده ایم که جای امیدواری دارد.

پس از آن که سید محمدعلی ثابت قدم در اواخر شورای چهارم سرانجام از راس شهرداری رشت کنار گذاشته شد صحبت هایی از بدهی ۹۵۰ میلیارد تومانی از سوی شورانشینان مطرح شد و زمانی که مسعود نصرتی قزوینی نژاد این شهرداری را با هدف مدیریت در پایتخت به حال خود رها کرد اندک امید ایجاد شده در خصوص کاهش بدهی ها و به روز شدن حقوق کارکنان در حال تبدیل شدن به یاس بود.

این اما پایان ماجرا نبود. کشمکش های درون شورایی باعث شد تا سرپرستی علی بهارمست در راس شهرداری تا امروز به نزدیک ۹ ماه برسد و توفیقی اجباری برای کارکنان رقم بخورد. بهارمست که همواره چهره ای حامی کارکنان و پاکدست شناخته می شد حالا فرصت داشت تا حقوق های معوقه را با تلاش خود به حداقل مقدار ممکن کاهش دهد. 

علی بهارمست در این مسیر تنها نبود و مدیری توانمند به نام یعقوب امیری را به عنوان مدیر مالی این مجموعه عریض و طویل در کنار خود می دید که تحولی محسوس را در این حوزه به وجود آورد. امیری علاوه بر کاهش بدهی ها و جلوگیری از برخی پرداخت ها که در مقاطعی شائبه سلیقه ای بودن داشت، موفق شد تا حقوق های معوقه را نیز به روز رسانی کند.

با تلاش زوج مدیریتی بهارمست و امیری و البته تعدادی دیگر از مدیران و مناطق و پیگیری برخی شورانشینان، در واپسین ساعات سال ۹۷ تمامی حقوق های معوقه کارکنان پرداخت شد و بر خلاف ماه ها و سال های اخیر این بار کارکنان با دست خالی به استقبال نوروز نرفتند و این بار حرفی از حقوق های معوقه نبود. 

بهارمست و امیری که به دلیل استقلال در بسیاری از تصمیمات خود، ظاهرا چندان هم مدیران محبوبی برای گروهی از شورانشینان به شمار نمی روند نشان دادند می توان از درون مجموعه شهرداری مدیرانی توانمند داشت و شاید شورانشینانی که برای یافتن شهردار، ایران گردی کرده اند راه راه اشتباه رفته اند. 

انتظار می رود شورانشینان و شهردار آینده نیز فارغ از تمایلات حزبی و ستادی، از توانمندی های مدیران شهرداری در جای صحیح و به نحو مطلوب استفاده نمایند و گرایشات فردی را بر منافع جمعی ترجیح ندهند؛ انتظاری که روز به روز از این شورا با این سطح از تقابل ها کمرنگ و کمرنگ تر می شود…/حرف تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =