کوچکی‌نژاد:دولت برنامه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی ندارد

0 113

عصرکاسپین / نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دولت روش اشتباه سال گذشته خود در تأمین کالاهای اساسی مردم را در ماه ابتدایی سال ۹۸ تکرار کرده است، گفت: دولت برنامه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی ندارد و ارز کالاهای اساسی به جیب دلالان و واسطه‌گران می‌رود.

 جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ مجلس ۱۴ میلیارد دلار ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان برای تأمین کالاهای اساسی مردم اختصاص داد، گفت: یک ماه از سال گذشته است اما دولت روش سال گذشته را تکرار کرده و با توجه به اینکه سال گذشته ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی به جیب دلالان و واسطه‌گران رفت در یک ماه ابتدایی سال نیز تأثیرات این ارز بر روی کالاهای اساسی مردم دیده نشده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در تأمین کالاهای اساسی و ارزاق خود مشکل دارند، افزود: ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که بر این اساس به هر ایرانی بیش از دو میلیون تومان می‌رسد که دولت برنامه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی مردم با این ارز ندارد.

وی با اشاره به مطالبات ۱۵۰۰ میلیارد تومانی فرهنگیان در سال گذشته ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال گذشته بوده است که دولت قول داده بود که این منابع را تا پایان سال۹۷ تأمین کند اما متأسفانه ۶ هزار میلیارد تومان به سال ۹۸ منتقل شده و ظاهراً دولت منتظر اعتراضات فرهنگیان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که شهر رشت، شهردار ندارد در حالی که به یک میلیون جمعیت شهری این شهر خدمات ارائه شود./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − سه =