دو مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند تلاش دولت ترامپ برای وضع تحریم‌ جدید علیه ایران در روزهای آتی

0 104

دو مقام ارشد آمریکایی گفته‌اند که دولت ترامپ قصد دارد در سالگرد خروج واشنگتن از برجام تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند.

عصرکاسپین / دو مقام ارشد دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با پایگاه خبری اکسیوس از تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در روزهای آینده خبر دادند. این دو مقام به‌طور دقیق مشخص نکردند که کدام بخش‌ها هدف تحریم قرار می‌گیرد اما تحریم‌ها مربوط به حوزه انرژی نخواهد بود.

مقامات دولت ترامپ هدف از این اقدامات را سه چیز عنوان می‌کنند: ایران مجبور به بازگشت به میز مذاکره شود و به آمریکا پیشنهاد یک توافق هسته‌ای مطلوب‌تر (برای آمریکا) را مطرح کند، سران ایران مجبور به تصمیم‌گیری درباره چگونگی صرف درآمدهای کاهش یافته‌شان شوند یا تغییر نظام در ایران روی دهد. این منابع آگاه همچنین گفتند که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا مدت‌هاست که برای تغییر نظام ایران تلاش می‌کند، هرچند که دولت ترامپ ادعا می‌کند هدف از سیاست‌هایش تغییر نظام نیست.

این مقامات در ادامه تصریح کردند که واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است و به همین دولت به شدت در حال ارزیابی آن و نسبت به امنیت کشور در حال تفکر است.

به گزارش اسپوتنیک، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن از زمان خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در مه ۲۰۱۸ و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران افزایش یافت. این تحریم‌ها تاکنون فروش نفت و بانکداری ایران را هدف قرار داده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در پیامی توییتری درباره رویکردهای جنگ‌طلبانه جان بولتون نوشته بود: امروز جهان در حال آگاهی یافتن از بیماری مزمن جان بولتون برای جنگ افروزی است ولی ایرانی‌ها به خواندن پرونده ده‌هزار کلمه‌ای وی در نیویورکر نیاز ندارند تا در این باره متقاعد شوند؛ ما پیش از این شاهد همدستی وی با یک فرقه تروریستی و همدستی وی با تیم ب در هجمه به مردم ایران با تروریسم اقتصادی بوده‌ایم.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره احتمال جنگ با وجود تنش‌های موجود میان آمریکا و ایران تصریح کرد: ما خواهان درگیری و تقابل نیستیم اما ما هفت هزار سال را با فرار کردن سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال جنگ نیستیم. باورمان این است که رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست اما کسانی وجود دارند که برای جنگ فشار می‌آورند. من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =