صادرات ۴۶۰ میلیون دلاری کالا از گیلان در سال ۹۷

0 137

عصرکاسپین / فرهاد دلق پوش در کمیته توسعه صادرات غیر نفتی سازمان، میزان صادرات کالاهای غیر نفتی گیلان در سال ۹۷ را بیش از ۴۶۰ میلیون دلار عنوان کرد و اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ۹۲۱ تن کالا از گمرکات استان گیلان به کشورهای منطقه صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان میزان افزایش صادرات از نظر ارزش در سال ۹۷ نسبت به سال قبل را ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: عمده این محصولات صادراتی شامل سیمان،کلینکر، سنگ ساختمان، سرامیک، بیسکویت، کلوچه، رب و نوشیدنی، پارچه توری، البسه و چای و… می شود که از این استان به عنوان مبدا صادر شده و اغلب تولیدات واحدهای صنعتی استان است.
دکتر دلق پوش مقصد کالاهای صادراتی را عمدتا کشورهای حاشیه خزر؛ روسیه، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان برشمرد و اظهار داشت: برخی از این محصولات به سایر کشورهای منطقه نظیر اوکراین، عراق، آسیای مرکزی و ترکیه نیز صادرات می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش داشته است.
وی به برگزاری ۲۰ فقره نمایشگاه تخصصی داخلی در زمینه های مختلف در استان اشاره و اضافه کرد: البته برای برگزاری و مشارکت در نمایشگاه خارجی کراسنودار روسیه نیز با اتاق بازرگانی همکاری لازم صورت پذیرفت.
فرهاد دلق پوش به برگزاری ۱۶ جلسه پایش تجارت خارجی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با توجه به پایش صورت گرفته ۲۷۸ مورد کارت بازرگانی تمدید شد و برای افزایش فعالیت های مرزی کارت مبادلات مرزی ۲۶۴ خانوار تمدید گردید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان از صدور ۱۰۱ مورد کارت بازرگانی جدیددرسال۹۷سخن گفت و تصریح کرد: یکی از راهبردهای سازمان توسعه کالاهای صادرات محور و نفوذ در بازارهای حاشیه خزر و منطقه با افزایش کیفیت و تنوع بخشی محصولات است که از برنامه های اولویت دار ما در سال رونق تولید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هفت =