پرداخت ۱۶۷۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود به نیازمندان و مددجویان در سال ۹۷

0 130

عصرکاسپین/مدیرعامل صندوق امداد ولایت از آمادگی ارائه وام به مددجویان و نیازمندان خبر داد و گفت: افراد متقاضی می‌توانند برای ثبت نام به ادرات امداد در سطح کشور مراجعه کنند و پس از ارائه مدارک و بررسی توسط کارشناسان، وام درخواست شده به آنها پرداخت می‌شود.
مجید باجلان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، اظهار کرد: این مجموعه فعالیت خود را از اردیبهشت ۱۳۹۴ و با مجوز رسمی از بانک مرکزی آغاز کرد، این صندوق طبق اساسنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) تاسیس شده است که فرهنگ ترویج قرض الحسنه را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: اساسنامه این صندوق توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و در ارتباط با اراده خدمات از سوی این صندوق به مددجویان و همچنین نیازمندان تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

باجلان ادامه داد: کمیته امداد در کنار توجه به معیشت، توانمندسازی و اشتغال مددجویان، مسکن و همچنین درمان مددجویان عنایت ویژه‌ای را هم به موضوع پرداخت وام قرض الحسنه به این قشر از جامعه دارد و در کنار ماموریت‌های خود به این موضوع می‌پردازد.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت در ارتباط با فرایند ثبت نام و پرداخت وام به مددجویان و نیازمندان، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح کشور نسبت به درخواست وام قرض الحسنه ثبت نام کنند و پس از آن مددکاران و کارشناسان کمیته امداد درخواست آنها را بررسی و در صورتی که مستحق دریافت باشند، فرایند پرداخت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی درباره میزان وام‌های پرداختی به مددجویان اضافه کرد: در حوزه اشتغال و توانمندسازی تا سقف ۳۰ میلیون تومان، تامین مسکن شهری و روستایی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان و وام کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

باجلان خاطرنشان کرد: وامی که به افراد پرداخت می‌شود بدون سود و بهره‌ است، ضمن اینکه از سال گذشته کارمزد وام‌های ۵ میلیون تومانی نیز که رقم آن ۱۵۰ هزار تومان بود حذف شد و بنا داریم کارمزد سایر وام‌های قرض الحسنه را نیز حذف کنیم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام از سوی صندوق در نظر گرفته شده بود که البته با توجه به درخواست‌های ارائه شده از سوی مددجویان و نیازمندان این رقم به یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت و ۳۳۰ هزار نفر از مددجویان و نیازمندان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از سوی کمیته امداد برای پرداخت وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده است که از این رقم یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به وزه وام ضروری و کارگشایی، ۳۵۰ میلیارد تومان به حوزه مسکن، ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش مسکن و ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه توانمدسازی و اشتغال مددجویان اختصاص داده خواهد شد.

باجلان گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر هیچ مددجوی و نیازمندی برای دریافت وام پشت نوبت قرار ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =