آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در استان گیلان

0 100

عصرکاسپین / محمددرویشکردارگفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضاهای عمومی مصرف کنندگان برای خرید برخی کالاها و مایحتاج ، از قبیل اقلام لبنی، قند و شکر، خرما، زولبیا و بامیه، مواد پروتئینی، برنج، روغن، سبزیجات و همچنین با عنایت به شرایط اقتصادی موجود در بازار و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار را با رویکرد پیشگیرانه مضاعف کرده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان اضافه کرد: در همین راستا، طرح نظارتی با عنوان تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان ، به محوریت سازمان صنعت ، معدن و تجارت با هدف نظارت مستمر و همراهی کلیه دستگاه های ذیصلاح استانی بر عملکرد اصناف و به ویژه واحدهای صنفی که فعالیت آنها در این ماه شاخص تر خواهد بود، از تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه جاری در سراسرگیلان آغاز میگردد .
وی همچنین گفت: معاونت نظارت و بازرسی و ادارات شهرستان های استان تمام توان خود را بکار گرفته و ضمن هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاههای نظارتی مرتبط در سطح استان، برای اجرای موفق طرح، تمهیدات لازم را برای پایش و نظارت مستمر عرضه محصولات و قیمت ها اتخاذ نمایند.
وی تصریح کرد: با توجه به گروههای هدف دراین طرح، نظارت بر حسن اجرای قوانین از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت بر اصناف مرتبط و مراکز عرضه کننده کالاهای ضروری و مایحتاج اساسی مردم و مراکز فروش فوق العاده اعم از فروشگاه های زنجیره‌ای، در حیطه صلاحیت های سازمانی و چارچوب ضوابط قانونی انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به لزوم همیاری مردمی در پایش و نظارت هر چه بهتر عملکرد اصناف عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، احتکار و …. شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 4 =