آیین رونمایی و آغاز به کار پویش همرکاب شو در رشت برگزار شد

0 113

عصرکاسپین/امروز هفتم اردیبهشت ماه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل رشت و آیین رونمایی و آغاز به کار پویش همرکاب شو با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت، رئیس پلیس راهور استان گیلان و جمعی از مدیران شهرداری، مشاوران و صاحبنظران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و اصحاب رسانه در تالار گفت و گوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت بر گزار شد.
فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با حضور در این نشست، روز ایمنی و حمل و نقل را نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه رانندگی خواند و بیان داشت: تلاش در راستای فرهنگ ‌سازی در زمینه کاهش تصادفات مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به نحوه شکل گیری جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و نامگذاری روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه ۸۰ به ویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه ریزی نماید که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه دستگاه های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس و تصادفات روند کاهشی پیدا کرد.

وی افزود: امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل شهر رشت و رونمایی از پویش همرکاب شو برگزار شد که در آن ضمن ارائه طرح از سوی مشاوران حاضر در نشست مدعوین و همشهریان را به پیوستن در پویش همرکاب شو دعوت کردیم.

جمشیدپور با تاکید بر ضرورت پیوستن مدیران به پویش همرکاب شو خاطرنشان کرد: اگر استفاده از دوچرخه در همه ادارات، ارگانها و بخش های دولتی و خصوصی فراگیر شود خواهیم دید که در آینده ای بسیار نزدیک دوچرخه در سبد حمل و نقل شهروندان قرار گرفته و به واسطه آن شاهد استقرار مداوم هوای پاک و کاهش چشم گیر تصادفات درون شهری خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: اگر مدیران و چهره های محبوب مردمی پیشگام استفاده از دوچرخه شوند به زودی سیل عظیمی از شهروندان به تبعیت از مدیران همراه ما در این پویش خواهند شد.

پویش همرکاب شو در راستای افزایش توجه به حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک شهری و آلودگی هواست/ تلاش برای شهرت شهر رشت به شهر دوچرخه

هادی زاده مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت نیز در این نشست در گفت و گو با واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت بیان داشت: بحث ایمنی و حمل و نقل از سال ۹۵ به صورت جدی توسط جهاد دانشگاهی و مهندسین مشاور طرح و برنامه اریانا آغاز شد و نتایج آن مطالعات به مناسبت هفته حمل و نقل هر ساله با موضوعات جدید ارائه می گردد.
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت مطالعات مهندسین مشاور را سند فعالیتهای شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: این مطالعات در حوزه ایمنی است و مبنای فعالیتهای اجرایی آن با همکاری سایر دستگاهها انجام می گردد.

وی در اشاره به پویش همرکاب شو افزود: این پویش نیز در راستای افزایش توجه به حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک شهری و آلودگی هواست، و قرار شد در این کمپین با ایجاد مشارکت اجتماعی و همکاری سازمانهای مردم نهاد جذابیت های استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک در حوزه حمل و نقل تبلیغ و ترویج گردد.

هادی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه استفاده از دوچرخه در رشت، بسیار پایین است در این پویش سعی بر آن است تا با ترویج استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل شخصی ضمن تلاش در کاهش هدر رفت وقت شهروندان، شهر رشت را به شهر دوچرخه ها معروف نماییم.

اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه شهر

رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با قدردانی از برگزار کنندگان دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت خاطرنشان کرد: هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل است و در بسیاری از شهرهای کشور دستگاههای متولی حوزه حمل و نقل چه در داخل و چه در خارج از شهر برنامه های متنوعی از مجموعه اقدامات خود ارائه می دهند.
سرهنگ محمدی ارائه سند چشم انداز فعالیت های شهرداری رشت در حوزه حمل و نقل را یکی از مهم ترین کارهای مجموعه مدیریت شهری رشت در این روز عنوان کرد و گفت: دوچرخه یک وسیله پاک و ایمن است و باید گفت که طبق نظر کارشناسی به واسطه سرعت پایین دوچرخه نسبت به دیگر وسائط حمل و نقل تصادفات با دوچرخه بسیار اندک می باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه تصریح کرد: پلیس آمار دقیقی از این نقاط دارد لذا با استقرار جی پی اس ها می توان نقاط را به صورت گسترده معرفی کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر این که تقاطع های متعدد گره های ترافیکی زیادی را ایجاد می کند، گفت: در شهرهای بزرگ با ایجاد دوربرگردان غیر هم سطح شاهد تصادفاتی کم و باز شدن گره های ترافیکی خواهم بود. بنابراین شایسته است تا در کلانشهر رشت، تقاطع های هم سطح بسته و با ایجاد دور برگردان های غیر هم سطح شاهد کاهش آمار تصادفات بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 20 =