حمید ضیایی پرور: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

0 102

عصرکاسپین/مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نگارش در رسانه‌ها به نوعی باشد که جوانان بتوانند بهره‌مند شوند گفت: آثار برگزیده آسیب‌های اجتماعی در قالب کتاب انتشار خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمید ضیایی‌پرور، در مراسم اختتامیه جشنواره آسیب‌های اجتماعی که در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم مطرح شده و تکلیفی بر عهده شورای اجتماعی کشور جهت کاهش آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شورای اجتماعی کشور ١٨ دستگاه همکاری دارند که یکی از این دستگاه‌ها ارشاد اسلامی است، گفت: چند سالی است که وزارت کشور تفاهم‌نامه‌های برای فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد کرده است.

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های است که به‌طور جدی دنبال می‌شود.

ضیایی‌پرور تصریح کرد: سال گذشته و امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های در چهار حوزه رسانه و مطبوعات با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازی‌های یارانه‌ای، حوزه دیجیتال و تولید محتوا اجرا و منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: این همکاری‌ها از طریق خانه مطبوعات، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایی، رسانه‌های دیجیتال و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این راستا سه هزار و ۶٠٠ محتوا در نظر گرفته شده که از این مجموع یک هزار محتوا در اختیار خانه مطبوعات قرار گرفته که با همکاری مطبوعات،شبکه‌های مجازی و دیگر رسانه‌ها اجرایی می‌شود.

ضیایی‌پرور با اشاره به برگزاری دورهای آموزشی برای خبرنگاران جهت ارتقای سواد رسانه‌ای تصریح کرد: برای نخستین بار کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به سیل اخیر در اکثر استان‌های کشور اشاره و بر ضرورت فعالیت خبرنگاران بحران تاکید کرد و افزود:طرح روزنامه‌نگاری بحران در کشور اجرا می شود.

وی به افزایش مطالعه در بخش رسانه پرداخت و خاطرنشان کرد: در انتشار کتاب‌های رسانه‌ای ضعف‌ها و کاستی‌های وجود دارد که در این راستا نیز کتاب تخصصی آموزش روزنامه‌نگاری تدوین و چاپ خواهد شد.

ضیایی‌پرور با تاکید بر اینکه تمامی آثار برگزیده آسیب‌های اجتماعی در قالب کتاب به چاپ می‌رسد افزود: با چاپ کتاب آثار برگزیدگان زمینه انگیزه و رقابت در رسانه‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور تدوین پروتکل انتشار آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، تصریح کرد: مطالبی در رسانه‌ها چاپ شود که موردپسند مخاطبین به خصوص جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبی درج شود که جوان‌ها بتوانند از آن بهره لازم را ببرند، اظهار کرد: اگر در رسانه‌ها به مخاطبین توجهی نشود اختلال در ارتباط ایجاد شده و این خود زمینه حل معضلات را در جامعه کند می‌کند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره‌های «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها»، «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» و فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی استان با دادن لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =