در هشتاد و نهمین جلسه شورا: شورا در انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده است

0 100

عصرکاسپین / در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر رشت، احمد رمضانپور، عضو شورا با بیان اینکه حق به حقدار رسیده است، اظهار داشت: خدارا شکر که شورا به وظایف قانونی خود در زمان مقرر عمل کرده است. حالا شرایطی پیش آمده که وزارت کشور در حال بررسی گزینه شهرداری است.


رمضانپور طی تذکری قانونی افزود: دستور جلسه امروز انتخاب شهردار است و با دستور وزیر کشور هم قابل لغو نیست مگر رئیس شورا با نظر بقیه اعضا از دستور خارج شود.
رئیس شورا هم بیان داشت: پس از اخذ نظر شورا در این زمینه رای گیری می شود.


رضا رسولی نیز اذعان داشت: اگر بررسی اعتراض آقای علیقلی زاده است، می توانیم صبر کنیم ولی این فرایند چند ماه طول می کشد ! قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم اگر در راستای بهبود وضعیت است، مشخص نمایید.
رئیس شورا توضیح داد: از معاون وزارت کشور سوال شده و در راستای بررسی صلاحیت آقای علیقلی زاده است.


علوی افزود: طبق ابلاغ وزارت کشور ، خواستیم انتخاب دیگری داشته باشیم و ایشان پاسخ دادند برای حل مشکلات رشت مجدد بررسی صلاحیت سومین نامزد صورت می گیرد.


ذاکری نیز با اشاره به انتشار نامه ای که برخی اعضای شورا خطاب به رئیس شورا داشتند، بیان داشت: تشکیل جلسه روز شنبه بدلیل عدم رای گیری در جلسه قبل، قانونی نبوده است .
عضو شورا با اشاره به عدم تایید علیقلی زاده به عنوان شهردار رشت اعلام کرد: در روند تایید صلاحیت به دلیل کارشکنی هایی که در داخل رشت و خارج رشت و حتی برخی از کاندیداها صورت گرفت، دچار مشکل شده است و امیدواریم وزارت کشور در بررسی مجدد مستقل عمل کند.
ذاکری افزود: سربسته می گویم، این روزها زمزمه دخالت در جاهایی غیر از شورا در بحث انتخاب شهردار بگوش می رسد. اعلام می کنم در برابر هر نوع زیاده خواهی و توصیه ایستادگی می کنیم.
در نهایت مقرر شد برای روز پنجشنبه جلسه فوق العاده شورا برای انتخاب شهردار برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 12 =